آقای گوترش! برای رفع تنش بین ترکیه و سوریه عجله کنید ، بازگشت به توافق آدانا؛ راهکار رفع تنش

به گزارش مهسان بلاگ، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه ای از دبیر کل سازمان ملل خواست تا با استفاده از ابزار های این نهاد در زمینه استقرار صلح و ثبات در سوریه و رفع تنش میان ترکیه و سوریه در راستای جلوگیری از آثار مخرب حاصل از آن، عجله کند.

آقای گوترش! برای رفع تنش بین ترکیه و سوریه عجله کنید ، بازگشت به توافق آدانا؛ راهکار رفع تنش

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه ای از دبیر کل سازمان ملل خواست تا با استفاده از ابزار های این نهاد در زمینه استقرار صلح و ثبات در سوریه و برطرف تنش میان ترکیه و سوریه در راستای جلوگیری از آثار مخرب حاصل از آن، عجله کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

سلام علیکم؛

نیک می دانید که رئیس جمهور ترکیه عصر روز چهارشنبه مورخ نهم اکتبر 2019، از آغاز عملیات نظامی کشورش موسوم به چشمه صلح علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه خبر داد. ایشان مدعی شده بود که این عملیات تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می شود و بازگشت پناهندگان سوری به خانه هایشان را تسهیل می نماید.

توجه به اینکه عملیات ترکیه در خاک سوریه نه تنها خطر تروریسم را خنثی نخواهد کرد بلکه منجر به رشد و جان دریافت دوباره آن ها در سطح منطقه خواهد شد. از طرفی این حمله سبب پیچیده تر شدن شرایط غرب آسیا و ایجاد آشفتگی در شرایط امنیتی آن خواهد شد. از جمله دیگر پیامد های این لشکرکشی نظامی، به مخاطره افتادن جان و امنیت افراد غیر نظامی، مسدود شدن راه های کمک رسانی به مردم، تشدید بحران، ایجاد موج جدید آوارگان و رشد تروریسم است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی جمهوری اسلامی ایران با درک نگرانی های امنیتی ایجاد شده توسط کشور ترکیه، اقدام نظامی را نه تنها عاملی برای برطرف سازی نگرانی های امنیتی این کشور ارزیابی نمی نماید، بلکه این اقدام را منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده دانسته و بر این اساس مخالفت خود را با این اقدام اعلام می نماید.

در خاتمه، ما معتقدیم که برطرف تنش پیش آمده از طریق اقدامات مسالمت آمیز و با احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدانا امکان پذیر است. در نتیجه از جنابعالی انتظار می رود با استفاده از ابزار های سازمان ملل متحد در زمینه استقرار صلح و ثبات در سوریه و برطرف تنش میان ترکیه و سوریه در راستای جلوگیری از آثار مخرب حاصل از آن، اقدام عاجل به عمل آورید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22195

به "آقای گوترش! برای رفع تنش بین ترکیه و سوریه عجله کنید ، بازگشت به توافق آدانا؛ راهکار رفع تنش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای گوترش! برای رفع تنش بین ترکیه و سوریه عجله کنید ، بازگشت به توافق آدانا؛ راهکار رفع تنش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید