اخاذی اینترنتی از میلیونها قربانی اشلی مدیسون

به گزارش مهسان بلاگ، این روزها میلیون ها زن وشوهر در آمریکا، کانادا، استرالیا و دیگر کشورهای غربی شب و روز مشغول بحث و جدل در خصوص خیانتهایشان به یکدیگر هستند و البته با خطر باجگیری اینترنتی هم مواجهند.

اخاذی اینترنتی از میلیونها قربانی اشلی مدیسون

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شرایط این افراد که کاربر سایت مروج خیانت اشلی مدیسون بوده اند روز به روز بدتر می گردد، چون آنها باید در شرایطی که هیچ اعتمادی به همدیگر ندارند با کلاهبرداران اینترنتی اخاذ نیز بجنگند.

منابع خبری می گویند بسیاری از کلاهبرداران فضای مجازی که به اطلاعات شخصی اعضای این سایت دست یافته اند از آنها اخاذی نموده و با ارسال ایمیل های تهدیدآمیز از کاربران سابق اشلی مدیسون می خواهند مبالغی را به آنها پرداخت نمایند.

هکرهای اشلی مدیسون دهها گیگابایت اطلاعات 37 میلیون کاربر سایت یاد شده را در فضای مجازی منتشر نموده و جنجال گسترده ای به راه انداخته اند.

کوشش برای باج گیری و ضربات عاطفی و روحی ناشی از افشای استفاده از این سایت باعث شده موارد متعددی از خودکشی و طلاق در کشورهای غربی گزارش گردد.

بعضی از افرادی که اطلاعات شخصیشان فاش شده می گویند نامه های تهدیدآمیزی از افراد ناشناس دریافت نموده اند. در یکی از این موارد فرد ناشناسی با ارسال ایمیل برای یک زن عضو سایت اشلی مدیسون از وی تقاضای دریافت 300 دلار پول نموده تا دوستان و اعضای خانواده اش را در جریان رسوایی مذکور قرار ندهد. فرد باجگیر در بخشی از ایمیل خود نوشته: اگر دوست داری جلوی من را بگیری تا این کثافت کاری را به اطلاع همه دوستان و اعضای خانواده ات نرسانم (و شاید حتی به اطلاع محل کارت؟) باید دقیقا 1.05 بیت کوین (واحد پول اینترنتی مورد استفاده در بازی های ویدیویی که تقریبا معادل 300 دلار است) به آدرس ... بفرستی. اگر تا سه روز این کار را نکنی سیستم من به طور اتوماتیک برای همه دوستان و اعضای خانواده ات پیغام می فرستد.

هک شدن اشلی مدیسون حملات پیشینگ را هم افزایش داده است. به عنوان مثال در مواردی ایمیل هایی برای بعضی افراد ارسال شده و ادعا شده که همسر گیرنده ایمیل در سایت اشلی مدیسون عضویت داشته است و کاربر در صورت تمایل می تواند بر روی لینک ارسالی کلیک کند. اما این لینک ها معمولا کاربران را به سایت های آلوده راهنمایی نموده و برای سرقت اطلاعات شخصی به کار می روند.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17800

به "اخاذی اینترنتی از میلیونها قربانی اشلی مدیسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخاذی اینترنتی از میلیونها قربانی اشلی مدیسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید