استرالیا یک دولت خارجی را به حمله سایبری به قانونگذارانش متهم کرد

به گزارش مهسان بلاگ، نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه بدون نام بردن از فرد یا دولت خاصی گفت حمله سایبری انجام شده علیه قانونگذاران استرالیایی که در جریان آن به شبکه های احزاب سیاسی مهم نفوذ شده، احتمالاً توسط یک دولت خارجی انجام شده است.

استرالیا یک دولت خارجی را به حمله سایبری به قانونگذارانش متهم کرد

به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه آژانس اطلاعات سایبری استرالیا حمله ای را به شبکه کامپیوتری مجلس این کشور شناسایی کرد، به قانونگذاران گفته شد تا فوراً رمز عبورهای خود را تغییر دهند و این در حالی است رهبران استرالیایی برای انتخاباتی در ماه مه آماده می شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا ضمن منتشر کردن ارزیابی اولیه انجام شده توسط بازرسان گفت: این هکرها به شبکه های احزاب سیاسی مهم استرالیا نفوذ کردند.

وی به مجلس گفت: کارشناسان سایبری ما معتقد هستند یک عامل دولتی پیچیده مسئول این اقدام مخرب است.

وی اضافه نمود: ما همچنین آگاه شدیم که این حمله سایبری شبکه های بعضی احزاب سیاسی از جمله احزاب لیبرال، کارگر و ناسیونال را تحت تأثیر قرار داده است.

ماریسون افشا نکرد که چه اطلاعاتی به دست آمده اما تاکید نمود که هیچ سند و مدرکی دال بر مداخله در انتخابات وجود ندارد.

آلیستر مک گیبون، رئیس مرکز امنیت سایبری استرالیا که یک نهاد دولتی است و مسئول امنیت آنلاین محسوب می گردد، گفت: سرمایه گذاران همچنان در حال تضمین شبکه های محلی هستند.

وی به خبرنگاران در کانبرا گفت: نهادهای سیاسی ما اهداف بسیار ارزشمندی محسوب می شوند. ما به همکاری با دوستان و همتایان خود در داخل و خارج از کشور ادامه خواهیم داد تا تعیین کنیم چه کسی پشت این حمله بود و نیت اصلی اش چه بوده است.

این در حالی است که تحلیل گرایان اعلام کردند: چین و روسیه احتمالاً مسئولان این حمله سایبری هستند.

فرگوس هانسون، رئیس مرکز بین المللی سیاست سایبری در اندیشکده سیاست استراتژیک استرالیا گفت: وقتی به انگیزه فکر می کنیم باید بگویم که چین مظنون اصلی است در حالی که نمی توان روسیه را نیز نادیده گرفت.

روابط میان چین و استرالیا از سال 2017 میلادی پس از آنکه کانبرا پکن را به مداخله در امور داخلی اش متهم کرد، خدشه دار شده است. از آن موقع تاکنون هر دو کشور کوشش کردند تا روابط شان با یکدیگر بهبود بخشند اما استرالیا همچنان از چین و اقداماتی که ممکن است انجام دهد نگران است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5651

به "استرالیا یک دولت خارجی را به حمله سایبری به قانونگذارانش متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا یک دولت خارجی را به حمله سایبری به قانونگذارانش متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید