استقبال تهران از تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شانا، امیر حسین زمانی نیا گفت: روابط تهران و اسلام آباد همواره تاریخی و برادرانه بوده و پیوندهای دینی و فرهنگی دو کشور بزرگترین پشتوانه روابط دوستانه دو دولت، به‌ویژه در مناسبات اقتصادی است.

استقبال تهران از تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران انرژی و گاز را عاملی برای توسعه همکاری‌های منطقه ای و همبستگی با همسایگان، از جمله پاکستان می‌داند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به نشانه های مثبتی که به‌تازگی در این زمینه از دولت منتخب مشاهده می‌شود، ادامه داد: در همین راستا و در شرایط جدید، از ادامه مسیر مذاکرات درباه تکمیل و راه اندازی خط لوله انتقال گاز به پاکستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش مهر، بخش ایرانی خط لوله آی پی (IP) به طول 900 کیلومتر با هزینه 2.5 میلیارد دلار ساخته شده و برای تکمیل آن نیز باید حدود یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری شود، اما بخش دوم این خط لوله در خاک پاکستان به طول 780 کیلومتر هنوز ساخته نشده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 186

به "استقبال تهران از تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تهران از تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید