افت و خیز آمار کرونا در آذر ماه

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : در سومین روز از سومین ماه پاییز آمار ابتلا و فوتی های کرونایی باز هم نسبت به روز گذشته افتی نسبی را تجربه کرد. این در حالی است که در روز 2 آذر آمار ها جهشی موقتی داشت. این بالا و پایین شدنآمار های کرونایی چه دور نمایی را از کرونای اذر متصور هستند؟

افت و خیز آمار کرونا در آذر ماه

به گزارش خبرنگاران، در سومین روز آذر ماه برخلاف روز گذشته، شاهد کاهش آمارهای کرونا بودیم. شمار مبتلایان روزانه کرونا، امروز از مرز 13 هزار 600 نفر پایین تر آمد. فوتی های روزانه کرونایی نیز با اندکی کاهش روبرو شد اما هنوز بالاتر از 450 نفر قرار گرفته است. فرایند کاهشی در اولین روز آذرماه هم رخ داده بود اما روز گذشته بازهم جهش کرونایی را شاهد بودیم.

اما نوسانات آماری آذرماه چه تصویری را منعکس می کند؟

آذر کرونایی بعد از آبانِ سیاه

در انتهای آبان فرایند مبتلایان کرونایی مسیری صعودی را به ثبت رساند و در انتها به حدی بالاتر از 13 هزار ابتلای روزانه رسید. رکورد فوتی های روزانه نیز در این ماه به 486 نفر دست یافت اما آذرماه که پیش بینی می شد شرایطی سخت تر را تجربه کند تا به امروز نوسان کرونایی را به نمایش گذاشته است.

در اولین روز آذر با اندکی کاهش در آمارهای کرونایی نسبت به آخرین روزهای آبان روبرو بودیم. در شرایطی که مبتلایان کرونایی اندکی کاهش داشت در دومین روز بازهم رشدی یک درصدی را در ابتلای روزانه به ثبت رساند.

این در حالی بود که در سوم آذرماه آمار مبتلایان روزانه نزدیک به 600 نفر کاهش داشت و به 12 هزار و 460 نفر رسید. فرایند فوتی های کرونایی نیز در سه روزی که از ماه آذر سپری شده موازی با مبتلایان تغییر کرده است. در آمار فوتی های روزانه در نخستین روز آذر شاهد افت میزان مرگ و میر از 479 نفر سی ام آبان به 431 نفر بود ولی روز بعد این رقم به 475 نفر رسید. امروز اما باز هم آمار فوتی های روزانه کاهش پیدا کرده و حدی معادل با 453 نفر داشته است.

450؛ عدد نحس کرونا تا به امروز

این نوسان آمار در سه روزی که از آذر ماه سپری شده است در شاخه بستری های روزانه نیز مشهود بود. با این وجود 16 روز است که آمار فوتی های روزانه بالاتر از 450 نفر قرار گرفته است.

بیماران وخیم رکوردشکنی می کنند

شمار بیماران وخیم نیز در آمار های کرونایی روزانه وخیم گزارش می شود. به همین دلیل شمار بیماران بدحال کرونایی 52 روز است که در حال رکورد زنی است. امروز نیز وزارت بهداشت و درمان رقمی معادل با 5 هزار و 812 نفر را از بیماران بدحال کرونایی گزارش داد.

این افت و خیز آمارهای کرونایی در آذر ماه نمی تواند رویه ای منفی یا مثبت را از روزهای آینده کرونایی کشور ترسیم کند. آنچه به وضوح قابل رویت می باشد آن است که حد آمارهای تلخ این بیماری هنوز در محدوده بسیار خطرناکی قرار گرفته است. به طوریکه فوتی های امروز در مقایسه با موقعیت مشابه خود در ماه قبل 35 درصد رشد داشته و رشد ماهانه مبتلایان روزانه نیز 114 درصد را ثبت کرده است.

در ثانی رکورد زنی های پی در پی بیماران بدحال کرونایی هنوز شرایط خطرناکی را از آمار های کرونایی تصویر می کنند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69876

به "افت و خیز آمار کرونا در آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت و خیز آمار کرونا در آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید