افت 200 میلیاردی ارزش معاملات بورس

به گزارش مهسان بلاگ، روز گذشته معدنی و فلزی ها بیشترین تاثیر را روی معاملات بورس گذاشتند؛ به طوری که چهار نماد از آن ها حجم قابل توجه داد و ستدها را به خود اختصاص دادند و امروز هم این سهم ها جزو بازیگران اصلی بازار بودند اما مجموع ارزش معاملات بورس حدود 200 میلیارد تومان کاهش یافت.

افت 200 میلیاردی ارزش معاملات بورس

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته دو نماد فلزیِ ملی مس و فولاد بیشترین نقش را در معاملات بازار سهام ایفا کردند و دو نماد معدنی پس از آن ها سعی کردند بیشترین تأثیر را روی معاملات بازار سهام بگذارند. اما امروز صندلی این زوج نماد با هم عوض شد؛ به طوری که دو قلوهای معدنی گل گهر و چادرملو در صدر نمادهای تأثیرگذار در بورس جا گرفتند و ملی مس و فولاد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. چهار نماد یادشده امروز تقریباً یک هفتم ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 1762 واحد رشد کرد و تا رقم 166 هزار و 30 واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با 118.5 واحد افزایش یافت و به رقم 30 هزار و 271 را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور با 2019 واحد رشد رقم 185 هزار و 167 واحدی را تجربه کرد و شاخص های بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 1646 و 1865 واحد رشد کردند.

دوقلوهای معدنی گل گهر و چادرملو امروز نیز به ترتیب 243 و 209 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند. همچنین در ساعاتی از معاملات با صف خرید روبرو شدند.

در کنار این دو نماد فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران هرکدام 169 واحد تأثیر افزاینده روی شاخص های بازار سرمایه داشتند. روز گذشته گل گهر و چادرملو در رتبه سوم و چهارم در لیست تأثیر بر شاخص جا داشتند و فولاد مبارکه و ملی مس در صندلی اول و دوم بودند. این دو گروه امروز جای خود را با یکدیگر عوض کردند.

امروز در گروه کانه های فلزی تمام سهم ها با رشد قیمتی تا 4.5 درصد روبرو بودند. اما در گروه فلزات اساسی که روز گذشته یک دست سبزرنگ بود، امروز تقریباً نیمی از سهم ها با رشد قیمت روبرو شدند. اما در گروه محصولات شیمیایی روند قیمت بیشتر سهم ها با کاهش روبرو شد. در حالی که تعدادی از آنها افت چندانی را شاهد بودند.

در گروه بانک ها و مؤسسات اعتباری نیز همچنان بانک ملت با رشد قیمت روبرو شد و به قیمت پایانی 246 تومان رسید. بانک تجارت و بانک صادرات نیز به ترتیب با 1.5 و 0.08 درصد افزایش قیمت روبرو بودند. در گروه مواد و محصولات دارویی نیز روند قیمت سهم ها عمدتاً کاهشی بود.

ارزش کل معاملات نسبت به روز گذشته بیش از 200 میلیارد تومان کاهش یافت و این عدد به 699 میلیارد تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق اقتصادی بود.

آیفکس نیز 23.8 واحد رشد کرد و به رقم 2052 واحدی رسید. ارزش معاملات فرا بورس ایران 468 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم 788 میلیون سهم و اوراق اقتصادی دست یافت.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5847

به "افت 200 میلیاردی ارزش معاملات بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 200 میلیاردی ارزش معاملات بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید