افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی تورم زاست

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ اقدامی غیر قابل قبول و دارای آثار تورمی و اقتصادی بسیار منفی است و اصلا نباید بار اقتصادی خروج خودروسازان و قطعه سازان از بحران بر دوش مردم گذاشته گردد.

افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی تورم زاست

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش 30 تا 145 درصدی قیمت خودرو توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، گفت: سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان که متولی ایجاد تعادل بین مردم و فراورینمایندگان و صنعت گران است به جای عمل به این وظیفه خود، طرفِ خودروسازان را گرفت و در دو مرحله به افزایش قیمت خودروهای غیرپرتیراژ چراغ سبز نشان داد و بعد با تاخیر چند روزه با افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ موافقت کرد.

وی تاکید نمود: چرا قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان که در توان مالی اقشار آسیب پذیر و حقوق بگیر بود پس از کش و قوس فراوان به شدت افزایش یافت؟ آیا مسؤولان دولتی که وظیفه دارند از فراوری و مصرف به صورت همزمان حمایت نمایند کمترین اهمیتی به توان مالی مصرف نمایندگان واقعی خودروهای زیر 45 میلیون تومان دادند؟ آیا آزادسازی قیمت به نفع مردم هم هست؟ چه ضمانتی وجود دارد در پی این تصمیم که مجری آن خودروسازان و تصویب نمایندگان آن، مجموعه دولت و شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا هستند موجب تعادل قیمت بازار و کارخانه گردد؟

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید نمود: تضمین عملی کاهش قیمت توسط خودروسازان در پی تعادل قیمتها در بازار چیست؟ تکلیف اقشار متوسط و ضعیفی که مصرف نمایندگان اصلی خودروهای بی کیفیت و فاقد ایمنی که زمانی اکثر آنها زیر 45 میلیون تومان قیمت داشت و حالا مجبورند همین خودروهای غیراستاندارد را دو تا چند برابر قیمت قبل خریداری نمایند، چیست؟ حالا که قیمت دلار در محدوده 10 تا 11 هزار تومان کنترل شده است علت این افزایش ها توجیهی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی را تورم زا دانست و اضافه کرد: این منطق که خودروسازان باید بین سود و زیان شان تعادل برقرار نموده و به کارشان ادامه دهند قابل پذیرش است اما فشار مالی تحقق این هدف نباید تماما بر دوش مردم گذاشته می شد. یقینا آثار منفیِ تورمی افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و سایر خودروسازان در ماه های آینده بر اقتصاد کشور خودنمایی خواهد نمود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4522

به "افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی تورم زاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی تورم زاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید