بازار شناور پاتایا، بزرگترین بازار شناور دنیا!

به گزارش مهسان بلاگ، پاتایا شهری دیدنی است که با جاذبه های تاریخی و تفریحی اش، سالانه سیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود جذب می نماید. جاذبه هایی همچون دهکده فیل های پاتایا، باغ وحش ببرها، جزیره مرجانی و دنیای زیر آب. اما در میان تمام جاذبه های دیدنی اش، بازار شناور پاتایا در نوع خود بسیار متنوع و جالب است. شاید در کشورهای دیگر فیل ها را ببینید، به باغ وحش بروید و از آکواریوم های عظیم دیدن کنید اما بازار شناور پاتایا را که از عظیمترین بازار های شناور در دنیا است فقط در تایلند می توانید مشاهده کنید. بازاری که با وسعت 100 هزار متر مربعی اش، به یکی از جاذبه های گردشگری مهم در تایلند تبدیل شده است.

بازار شناور پاتایا، بزرگترین بازار شناور دنیا!

دیدنی های بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا فقط یک بازار ساده نیست. در این بازار سرگرمی ها و تفریحاتی وجود دارد که زمینه یک روز مهیج و عالی را برای شما فراهم می نماید. این بازار در نزدیکی ساحل جامتین واقع شده است و یکی از بهترین بازارهای شناور تایلندی است. علاقه مندان به خرید، می توانند یک خرید دلچسب و متفاوت را در این مکان تجربه نمایند. تصور کنید به جای پیاده روی در کوچه و پس کوچه ها و تماشای مغازه های ویترین دار، با قایق در میان کانال ها و دریاچه ها گشت و گذار کنید و مغازه های قایقی زیبا با محصولات متنوعی را تماشا کنید.

در بازار شناور پاتایا چه خبر است؟

درون قایق های رنگارنگ، میوه، سبزیجات، غذاهای تایلندی و حتی صنایع دستی به فروش می رسد. خرید پوشاک آن هم در میان آب ها و جایی که هیچ ویترین ندارد، هم ریسک است و هم جذاب. سوار قایق های مسافربری این بازار شوید و از رستوران های قایقی، غذای خوشمزه ای تهیه کنید و سپس درمیان آب ها، غذای لذیذی را نوش جان کنید.

بازار شناور پاتایا در چهار بخش شمالی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی فعالیت می نماید و علاوه بر قایق های شناور، مجموعه تفریحی بزرگی دارد که تماشای آن، یک روز کامل زمان می برد. در این بازار غرفه های زمینی زیادی وجود دارد که محصولاتی همچون صنایع دستی، مجسمه ها، ظروف نقره ای، کیف های چوبی و شیرینی های بومی در آن ها به فروش می رسد.

چه تفریحاتی می توان در بازار شناور تایلند انجام داد؟

بعد از تماشای غرفه و صرف یک غذای لذیذ در رستوران های بازار، به دهکده تایلندی ها بروید و از تماشای نمایش میمون ها، قفس پرندگان و کارگاه های ابریشم بافی بازار لذت ببرید و از نمایش عصرانه ویژه ای که در این بازار برگزار می گردد دیدن کنید.

دهکده تایلندی Thai Folkways Village

یکی از دیدنی های بازار شناور پاتایا که بسیار محبوب است، وجود دهکده ای زیبا و تاریخی است که با قدم گذاشتن در آن، سبک زندگی تایلندی ها و فرهنگ مردم تایلند را خواهید دید. در این دهکده تاریخی، می توانید مشاغل قدیمی تایلندی ها را تماشا کنید و از یک ماساژ بی نظیر تایلندی لذت ببرید. کارگاه های دوخت لباس و آشپزی یک روزه دراین مکان برگزار می گردد و شرکت در آن ها خالی از لطف نیست. نمایش میمون ها و نحوه بافت ابریشم هم در دهکده تایلندی برگزار می گردد که شلوغ ترین بخش این نمایشگاه است.

قفس پرندگان در بازار شناور پاتایا

از ساعت 9 صبح تا 8 شب، می توانید از قفس پرندگان بازدید کنید. البته این یک بازدید معمولی نیست. در این قفس ها می توانید تعاملات محبت آمیز با پرندگان برقرار کنید و همراه با دانه های مخصوص، وارد قفس شوید. پرندگان به محض دیدن دانه ها به سوی شما می آیند و بر روی دست و شانه شما می نشینند. برای تماشای قفس پرندگان باید به برج جنوبی زیپلاین بروید و یا به وسیله قایق های شناور در بازار، به این مکان بروید. هزینه بلیط های این مجموعه حدودا 100 بات تایلندی است.

نمایش میمون ها

در بازار شناور پاتایا، هر روز در شش سانس، نمایش ویژه ای برگزار می گردد که هنرمندان آن میمون ها هستند. این میمون های بامزه با انجام حرکات نمایشی و حل کردن مسائل ساده، برای لحظاتی مخاطبان را سرگرم می نمایند. مثلا از حلقه آتش می پرند و با باز کردن گره و حل مسائل ریاضی ساده، بیننده ها را شگفت زده می نمایند.

نمایش بافت ابریشم

پارچه های ابریشمی تایلندی از مرغوب ترین و گران ترین پارچه های ابریشمی در دنیا اند که به وفور در تایلند یافت می شوند. این پارچه های صادراتی اغلب به عنوان سوغاتی خریداری می شوند. مراحل بافت ابریشم را می توانید در بازار شناور پاتایا تماشا کنید و از این لحظه جذاب فیلمبرداری کنید.

نمایش های هنری و ورزشی در بازار شناور پاتایا

دیدنی های بازار شناور پاتایا به همین جا ختم نمی گردد. شما می توانید در بازار شناور پاتایا، نمایش های هنرمندانه ای را ببینید که از ساعت 10 صبح تا 6:30 عصر همان روز برگزار می گردد. نمایش طبل زن های شناور، بوکس دریایی، باند موسیقی تایلندی و مسابقه قایق های پارویی، بخشی از نمایش های ویژه ای است که در این بازار برگزار می گردد. در مسابقه بوکس دریایی، دو نفر بر روی میله ای خود را نگه می دارند و هر فردی که بتواند حریف خود را درون آب بیاندازد، برنده خواهد شد.

بازار بامبویی پاتایا

در بخش پشتی بازار شناور پاتایا، بازار بامبویی را می بینید که تمام محصولات آن، ساخته شده از چوب بامبو است. اگر جهت این بازار را ادامه دهید، می توانید به دستفروشان میوه فروش برسید و از میوه های عجیب و غریب تایلندی مزه کنید.

پل عشق بازار شناور پاتایا

پل عشق نمادی است که در آن عشاق با زدن قفلی بر روی میله های پل، عشق خود را ابدی می نمایند. هر چند پل عشق پاتایا تفاوت زیادی با پل عشق پاریس دارد اما به هر حال زوج های زیادی از تایلندی ها را در این منطقه خواهید دید که با زدن قفل بر روی این پل و پرت کردن کلید آن درون رودخانه، با یکدیگر پیمان ابدی می بندند.

با اینکه تعداد اندکی از کشورها از ایده بازارهای شناور استقبال نموده اند اما این بازارها به حدی جذاب اند که شرکت IKEA اقدام به راه اندازی بازار شناور شبانه ای در لندن نموده است. بازارهای شناور را در هند، اندونزی، جزایر سلیمان، ویتنام و تایلند می توان دید اما بازارهای شناور تایلندی، متفاوت تر از تمامی بازارهای شناور در دنیا هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: سفرمی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41194

به "بازار شناور پاتایا، بزرگترین بازار شناور دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار شناور پاتایا، بزرگترین بازار شناور دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید