بدهی 500 میلیارد ریالی وزارت علوم به بازنشستگان

به گزارش مهسان بلاگ، در حالی که سال 98 از نیمه گذشته وزارت علوم هنوز پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیات علمی و غیرهیات علمی سال 97 را به طور کامل تسویه نکرده است و به 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر احتیاج دارد.

بدهی 500 میلیارد ریالی وزارت علوم به بازنشستگان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمدتقی نظرپور معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بار دیگر تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاهی را از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست نموده است.

به گفته وی، براساس اسناد و مدارک دریافت شده از دانشگاه ها، مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری این وزارت پیروز به پرداخت بخش قابل توجهی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیئت علمی و غیرهیئت علمی سال 1397 به تعداد 1178 نفر شده است. کسانی که پاداش پایان خدمت را در سال 97 دریافت نموده اند 251 نفر عضو هیئت علمی و 927 نفر از کارکنان غیر هیئت علمی بوده اند.

1178 نفر پاداش گرفتند، 500 میلیارد ریال دیگر احتیاج است

نظرپور ادامه داد: اما برای تسویه کامل با سایر بازنشستگان سال گذشته به مبلغی معادل 500 میلیارد ریال احتیاج است که از این مبلغ 38 میلیارد ریال آن متعلق به 47 نفر از کارکنان بازنشسته دانشگاه پیغام نور است.

به گزارش فارس، اگر 38 میلیارد ریال متعلق به 47 نفر از دانشگاه پیغام نور باشد صرف نظر از تفاوت شغلی ، تقریبا هر نفر حدود 80 میلیون تومان پاداش پایان خدمت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از نگرانی های وزارت علوم است و وزیر علوم طی مکاتبه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهان تخصیص باقی اعتبار لازم شده است.

پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 98 هم به زودی اضافه می گردد

در حالی که سال 98 به نیمه رسیده پاداش پایان خدمت بازنشستگان هیات علمی و غیر هیات علمی سال 97 هنوز به طور کامل تسویه نشده است و بنابراین تامین اعتبار برای پرداخت پول پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاهیانی که سال جاری بازنشسته می شوند خود معضل دیگری پیش روی وزارت علوم خواهد بود.

نظر پیش از این در این باره گفته: سازمان برنامه و بودجه باید مساعدت کند تا بتوانیم پول بازنشستگان سال جاری را هم بپردازیم.

پایانی پیغام/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24546

به "بدهی 500 میلیارد ریالی وزارت علوم به بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 500 میلیارد ریالی وزارت علوم به بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید