بناهای تاریخی دره شهر مرمت شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: پنج بنای تاریخی شهرستان دره شهر که احتیاج به مرمت اضطراری داشتند با هزینه پنج میلیارد ریال بهسازی و مرمت شدند.

بناهای تاریخی دره شهر مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت و احیای آثار تاریخی شهرستان دره شهر شامل قلعه پوراشرف، شیخ مکان، پل گاومیشان، شهرتاریخی سیمره و موزه باستان شناسی دره شهر در امسال اجرا شده است.

به گفته او ، دره شهر دارای 400 اثر تاریخی است که 140 مورد آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: بازسازی و مرمت این آثار علاوه بر حفظ و حراست از هویت فرهنگی و تاریخی یکی از عوامل جذب گردشگران است.

شنبه زاده با بیان اینکه دره شهر قطب بناهای تاریخی ایلام است که سبب جذب گردشگران خارجی بسیاری شده است، تاکید نمود: شهر تاریخی سیمره واقع در این شهرستان به عنوان مهمترین اثر تاریخی استان شناخته شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش در مورد واگذاری بناهای تاریخی استان به بخش خصوصی گفت: سه بنای تاریخی ایلام شامل والی کهره واقع در بخش هلیلان شهرستان چرداول، قلعه و حمام پوراشرف واقع در شهرستان دره شهر و قلعه کنجانچم واقع در 15 کیلومتری شهرستان مهران به بخش خصوصی واگذار می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: این بناهای تاریخی برای ایجاد اقامتگاه های سنتی، واحدهای پذیرایی و رفاهی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شوند.

بر اساس این گزارش وجود شهرهای تاریخی، قلعه ها، تپه های باستانی، سنگ نوشته ها، کاخ ها، آتشکده ها و تنگه های تاریخی در استان ایلام از تاریخ و تمدن دیرپای این سرزمین حکایت می نماید.

استان ایلام بخشی از تمدن عیلام باستان بوده که در هزاره سوم پیش از میلاد بوجود آمده است.

این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی دارد که بیش از 750 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان دره شهر دارای 545 اثر تاریخی و طبیعی است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17124

به "بناهای تاریخی دره شهر مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای تاریخی دره شهر مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید