بهترین غذا ها برای دیابتی ها

به گزارش مهسان بلاگ، بسیاری از ما در ایام تعطیلات نگران افزایش میزان قند و چربی در رژیم غذایی مان هستیم، مسئله ای که بسیاری به خصوص مبتلایان به دیابت، نه فقط در ایام عید و تعطیلات بلکه هرروز و با آن روبرو اند. هر ساله 1/5 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت مبتلا می شوند که 95٪ آن ها مبتلا به دیابت نوع دوم هستند که از رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک ناشی می گردد. در دیابت نوع دوم پانکراس انسولین ترشح می نماید اما بدن قادر نیست به درستی از آن استفاده کند و به جای تبدیل به انرژی به خون بازگردانده شده و باعث بالا رفتن قند خون می گردد.

بهترین غذا ها برای دیابتی ها

در حال حاضر 60 دلیل برای ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم تشخیص داده شده است اما سبک زندگی نقش بسیار مهمی در پیشگیری و پیشرفت آن ایفا می نماید.

غذا های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

دیابت در صورتیکه کنترل نگردد می تواند منجر به بیماری های قلبی، سکته، کوری و نارسایی کلیه گردد. رژیم غذایی در تنظیم قند خون بسیار موثر است، افراد دیابتی باید در مصرف کربوهیدرات و چربی و غذا های پر کالری مثل کیک و شیرینی دقت نمایند. در تحقیقات صورت گرفته توسط محققین پژوهشکده دیابت احتیاج به حذف برنج و سیب زمین از رژیم غذایی نیست بلکه این رژیم بر کنترل وعده های غذایی و مصرف غذا های سالم در سه وعده غذایی تمرکز دارد. سعی کنید برنامه غذایی خود را به طور منظم تنظیم کنید و راس ساعات مشخص غذا بخورید.

پروتئین های بدون چربی

پروتئین های بدون چربی مثل مرغ، بوقلمون، ماهی و تکه های بی چربی گوشت گاو را در رژیم غذایی خود قرار دهید. توصیه می گردد که در هفته حداقل دو مرتبه ماهی مصرف کنید، ماهی تن، ماهی روغن و لوزی ماهی نسبت به گوشت قرمز و گوشت طیور چربی کل، چربی اشباع و کلسترول کمتری دارند.

کربوهیدرات های سالم

برنج قهوه ای و اسپاگتی های سبوس دار انتخاب های سالمی دارای آنتی اکسیدان و فیبر هستند. کربوهیدرات های پیچیده به دلیل ساختاری که دارند دیرتر هضم می شوند پس قند خون را مانند کربوهیدرات های ساده سریع بالا نمی برند. حبوبات با اندیس گلایسمی یا شاخص گلوکز کم یکی از بهترین غذا ها برای مبتلایان به دیابت محسوب می شوند.

جو، بلغور، آرد کامل و نخود از دیگر کربوهیدرات های پیچیده هستند که می توانید مصرف کنید. سیب زمینی، ذرت و کدو حلوایی و موز هم گزینه های خوبی هستند اما باید در میزان مصرفشان دقت کنید.

میوه و سبزیجات

این موادغذایی از آنجایی که دارای فیبر بالایی هستند به شما احساس سیری می دهند، سبزیجات سبز مثل اسفناج، بروکلی، کلم بروکسل، کاهو، و سبزیجات دیگری مثل چغندر، فلفل دلمه ای و گل کلم انتخاب های مناسبی هستند.

آبمیوه ها ممکن است سالم به نظر برسند اما مقدار زیادی شکر دارند به جای مصرف اسموتی، آبمیوه و کنسرو های شیرین، ویتامین های مورد احتیاجتان را از میوه های تازه دریافت کنید. در صورتیکه می خواهید حتما به شکل مایع آن ها را مصرف کنید، میوه ها را با آب رقیق کنید یا نوشیدنی های بدون شکری مثل چای سیاه، چای سبز، انواع دمنوش های گیاهی را جایگزینشان کنید.

چربی های مفید

آجیل ها (به خصوص گردو و بادام) و تخمه ها (تخم کدو و آفتابگردان) می توانند با کاهش سطح کلسترول خون از بیماری های قلبی جلوگیری نمایند. البته گفتنی است که در مصرف آن ها نباید زیاده روی کنید چون آجیل ها پر کالری هستند. آووکادو، زیتون، روغن زیتون و ماهی های روغنی مثل سالمون، ساردین، تن که دارای مقادیر بالای امگا 3 هستند، از گزینه های مناسب دیگر به شمار می روند.

لبنیات

مصرف شیر کم چرب بدون قند اضافه، ماست و پنیر می تواند مفید باشد. ماست ساده بدون قند را با میوه ها مخلوط کنید و بخورید.

راه هایی برای داشتن تغذیه سالم

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6848

به "بهترین غذا ها برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذا ها برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید