تاخیر در انتخابات هیات فوتبال استان تهران؟

به گزارش مهسان بلاگ، با وجود گذشت بیش از 10 روز کاری از انتها مهلت ثبت نام انتخابات هیات فوتبال تهران تاکنون برای اعلام اسامی واجدین شرایط اقدامی صورت نگرفته که این مهم خلاف اساسنامه هیأت های فوتبال استان ها است.

تاخیر در انتخابات هیات فوتبال استان تهران؟

به گزارش خبرنگاران، برابر بند 2 ماده 21 اساسنامه هیأت های فوتبال استان ها کمیته آنالیز مدارک و تطبیق شرایط نامزدها باید حداکثر ظرف 10 روز کاری پس از انقضای مهلت ثبت نام، نسبت به اعلام واجدین شرایط به وسیله دبیر هیأت فوتبال تهران اقدام می کرد، اتفاقی که تاکنون رخ نداده است و اساسنامه هیأت های فوتبال استان ها در این مورد نقض شده است.

اگر قرار است انتخابات هیأت فوتبال تهران به هر دلیل به تأخیر بیفتد و در زمانی، انتخابات برگزار گردد که وجوه حاصل از ثبت نام باشگاه ها و شرکت نمایندگان در لیگ ها حاصل گردد و تحت مدیریت رئیس کنونی هیأت قرار گیرد و یا مسابقات و رویدادهای فوتبالی به زمان برگزاری خود نزدیک گردد این مسأله می تواند زمینه و زمان رقابت انتخاباتی را علیه نامزدهای دیگر از حالت معمولی خود خارج کند و بر وضعیت رقابت انتخاباتی، تأثیر منفی و غیرمنصفانه بگذارد.

زمان انتخابات باید به گونه ای باشد که اعضای مجمع، روبرو با شرایط ناگزیری و اضطراری برای اعطای رأی قرار نگیرند و بتوانند بدون دغدغه از آسیب به مسابقات یا تأثیرات مثبت و منفی اقتصادی، با فراغ بال، فرصت و زمینه کافی جهت دریافت و آنالیز سوابق و برنامه های نامزدها را داشته باشند و مبتنی بر آن اقدام به انتخاب فرد شایسته نمایند.

صادق رئیسی کیا، حقوقدان و مدیر عامل سابق باشگاه راه آهن با خلاف قانون خواندن این تأخیر در اعلام نامزدها در این باره به خبرنگاران گفت: این اتفاق خلاف اساسنامه هیأت های فوتبال است معتقدم هر تأخیری در روند انتخابات زنجیره وار در همه گام های بعدی انتخابات نیز تأثیرگذار می گردد و در نهایت، باعث می گردد در زمان برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران، آنقدر تأخیر گردد که به لحاظ حرفه ای، شرایط منصفانه و جوانمردانه رقابت، دور از دسترس به نظر برسد.

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً هم خطاب به دوستان مسئول در فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، تاکید کردم مشخص زمان صحیح و جوانمردانه برگزاری انتخابات هیأت فوتبال تهران، بخشی از روند سلامت و شفافیت انتخابات هیأت فوتبال تهران است. در فوتبال، همانطور که رقابت در زمین، دارای نظام شفافیت است و جلو دوربین و چشمان هزاران تماشاگر، برگزار می گردد رقابت های انتخاباتی نیز باید حداکثر شفافیت را داشته باشد.

رئیسی کیا با بیان اینکه امیدوارم فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به این مسائل مهم توجه نمایند، اضافه نمود: رعایت مقررات و رقابت منصفانه و جوانمردانه در همه ابعاد، بخشی از اقتضائات و موازین فوتبال حرفه ای است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8344

به "تاخیر در انتخابات هیات فوتبال استان تهران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخیر در انتخابات هیات فوتبال استان تهران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید