تاکید بر نقش شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری در حل مسائل کلان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید حمایت میرزاده در تشریح نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گزارش عملکرد شورای علوم و تحقیقات و فناوری (عتف) نیز که سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان را انجام می دهد، در دستور جلسه بود که اگرچه عملکرد آنها امیدوارکننده بود ولی انتظار می رود شورا بتواند نقش اساسی و جدی تری ایفا کند.

تاکید بر نقش شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری در حل مسائل کلان

میرزاده گفت: استخراج نیازهای پژوهشی دستگاه های اجرایی، برگزاری نمایشگاه ها، بررسی پایش علمی دانش آموزان و سطح سواد علمی افرادی که از مدرسه به دانشگاه می روند، توجه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به ویژه در خصوص اشتغال که 130 نفر در شرکت های دانش بنیان مشغول به کار هستند و30 هزار نفر در پارک های علم و فناوری از جمله این مسائل است.

وی توضیح داد: نمایندگان انتظار داشتند شورای عالی عتف نباید صرفاً گزارش دبیرخانه یا کمیسیون های تخصصی خود را در مجلس ارائه دهد بلکه باید نقش خود را در تدوین مسائل اولویت های کلان به ویژه در بودجه و برنامه و نیز توجه به مسائل کلان کشور داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: نمایندگان در این جلسه نقطه نظراتی در خصوص موازی کاری شورای عالی عتف با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عدم ابلاغ نتایج پژوهش ها به دستگاه های اجرایی، لزوم تغییر رویه سازمان سنجش در بحث مهارت سنجی رشته های مهارتی، برخورد با انتها نامه فروشی مطرح کردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9103

به "تاکید بر نقش شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری در حل مسائل کلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر نقش شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری در حل مسائل کلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید