تحقق 100درصدی شاخص های اختصاصی میراث فرهنگی در استان قم

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از تحقق صددرصدی شاخص های اختصاصی ارزیابی و عملکرد معاونت میراث فرهنگی استان قم در سال 1397 خبر داد.

تحقق 100درصدی شاخص های اختصاصی میراث فرهنگی در استان قم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، با بیان این خبر گفت: میراث فرهنگی قم نسبت به اهداف برنامه ریزی شده سازمان مرکزی در زمینه ثبت آثار منقول در فهرست آثار ملی ایران، 11 برابر رشد داشته است که موفقیت چشمگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: این معاونت در زمینه ثبت آثار، اعم از ثبت آثار منقول، آثار غیر منقول آثار طبیعی و ثبت میراث ناملموس (مانندآیین لاله گردانی حرم مطهر حضرت معصومه (س)) با رشد چشمگیری روبرو بوده است.

حمید یزدانی گفت: اهداف برنامه ریزی شده مرمت بناهای تاریخی 18 مورد بوده است که 100 در صد محقق شده است که از مهمترین آنها می توان به مرمت کاروانسری البرز، کوشک دربر، قلعه صدری،آب انبار طلاب،خانه علامه،پل ورزنه،قلعه دولت آباد و... اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم به رشد بازدید کنندگان از موزه ها و محوطه های تاریخی و فرهنگی استان قم اشاره کرد و گفت: علاقه مندی شهروندان قم و بازدید آنها از مراکز فرهنگی- تاریخی نشان از رشد اجتماعی آنها است.

یزدانی این موفقیت را حاصل تلاش های مستمر و پیگیر همکاران اداره کل دانست و اظهار کرد: امید است با رفع کاستی ها و استفاده از نظرات کارشناس و متخصصین این رونده سازنده و روبه رشد در سالهای آینده نیز ادامه پیدا کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14858

به "تحقق 100درصدی شاخص های اختصاصی میراث فرهنگی در استان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 100درصدی شاخص های اختصاصی میراث فرهنگی در استان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید