جان سالیوان گزینه سفارت واشنگتن در مسکو

به گزارش مهسان بلاگ، روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه این کشور گزارش داد که معاون مایک پامپئو احتمالا به عنوان سفیر واشنگتن در مسکو معرفی خواهد شد.

جان سالیوان گزینه سفارت واشنگتن در مسکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که جان سالیوان معاون مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است از سوی دونالد ترامپ به عنوان سفیر این کشور در روسیه منصوب گردد.

نیویورک تایمز نوشته که پست سفیری واشنگتن در مسکو یک پست مهم و با پرستیج برای دیپلماتهای آمریکایی محسوب می گردد و به دلیل حساسیتهای موجود بسیار کلیدی است و طی چند سال گذشته به دلیل مسائل مربوط به ارتباط روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ چالش برانگیز نیز شده است.

در صرت معرفی سالیوان وی باید از سوی سنا مورد تایید قرار بگیرد، هرچند که یک بار برای پست فعلی در وزارت خارجه آمریکا از سوی سنا تایید شده است.

جان هانتسمن سفیر آمریکا در روسیه دو هفته پیش و به دنبال جنجالهای تازه در روابط مسکو و واشنگتن از سمت خود استعفا داد اما تا 11 مهر ماه همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

روزنامه انگلیسی سان در این خصوص نوشته بود، استعفای هانتسمن پس از آن صورت گرفت که اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی در مورد لزوم معین یک سفیر جدید آمریکا در مسکو با یکدیگر بحث و گفت وگو کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که سفیر آمریکا در روسیه رابطه چندان خوبی با دولت مسکو ندارد و در نامه استعفای خود از ترامپ خواسته تا مقابل پوتین بایستد و به وی اعتماد نکند.

هانتسمن در نامه خود به ترامپ نوشت: در روزهای پیش رو، باید همچنان روسیه را برای رفتارهای تهدیدآمیزش علیه ما و همپیمانانمان مسئول و جوابگو بدانیم.

وی اعتراف کرد که دو کشور آمریکا و روسیه گرچه منافع مشترکی با یکدیگر دارند اما اختلافاتی دارند که سازش در مورد آنها امکانپذیر نیست.

این گزارش اضافه نمود: سالیوان به عنوان حقوقدان ارشد در دیگر وزارت خانه ها نیز فعالیت نموده و اگر به عنوان سفیر منصوب گردد با کمترین تجربه دیپلماتیک به ویژه در روابط با روسیه به مسکو خواهد رفت.

نیویورک تایمز در انتها نوشت: در جلسه تایید صلاحیت سالیوان در سنا وی مواضع سفت و سختی درباره هرگونه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه گرفته بود.

م

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17568

به "جان سالیوان گزینه سفارت واشنگتن در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان سالیوان گزینه سفارت واشنگتن در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید