جمع بندی انتها سال گالوپ؛افزایش میزان استرس و خشم عمومی در آمریکا، رکوردزنی در مهاجرت

به گزارش مهسان بلاگ، مؤسسه گالوپ دوشنبه در گزارش انتها سال خود، مجموعه ای مهمترین یافته هایش در سال 2019 میلادی را بازنشر نموده است. بخشی از این یافته ها، مربوط به جامعه آمریکاست و نشان می دهد می دهد که میزان خشم عمومی در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در خارج از کشور هم اعتماد عمومی به رهبری آمریکا کاهش یافته است.

جمع بندی انتها سال گالوپ؛افزایش میزان استرس و خشم عمومی در آمریکا، رکوردزنی در مهاجرت

افزایش خشم، استرس و نگرانی

بر اساس یکی از این نظرسنجی ها که نتایج آن اولین بار روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) منتشر شده، میزان استرس و خشم عمومی در آمریکا روندی افزایشی داشته است.

گالوپ در این رابطه نوشته است که با وجود افزایش رشد مالی آمریکا، جمعیت بیشتری از آمریکایی ها در سال گذشته در قیاس با اغلب برهه های یک دهه گذشته، دچار استرس، عصبانیت و نگرانی بوده اند.

به نوشته این مؤسسه، 55درصد آمریکایی ها، گفته اند که در طول روز بارها دچار استرس شده اند. 45درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی هم گفته اند مرتب نگران می شوند و 22درصد هم گفته اند که دچار خشم شدید هستند.

رکورد تازه جمعیت خواستار مهاجرت

نظرسنجی دیگری که نتیجه آن در فهرست یافته های مهم گالوپ قرار گرفته، آمار آمریکایی هایی است که می گویند قصد دارند برای همواره این کشور را ترک نمایند.

گالوپ در رابطه با این نظرسنجی که نتایج آن اولین بار 4 ژانویه (14 دی 1397) منتشر شده، نوشته است: در حالی که دونالد ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] بخش اعظم ریاست جمهوری اش را بر تعداد افرادی که می خواهند وارد ایالات متحده شوند متمرکز نموده، اما از زمانی که او به قدرت رسیده، تعداد آمریکایی هایی که خواستار ترک کشور شده اند، رکورد تازه ای ثبت نموده است.

بر اساس این گزارش، در نظرسنجی های این مؤسسه در دو سال متوالی 2017 و 2018، 16درصد از آمریکایی ها گفته اند که می خواهند برای همواره کشور را ترک نمایند. این در حالی است که این رقم در دوران جورج بوش پسر به طور متوسط 11درصد و دوران باراک اوباما به طور متوسط 10درصد بوده است.

اغلب افرادی که در این نظرسنجی از میل خود برای ترک کشور صحبت نموده اند، از اعضای گروه هایی از جامعه بوده اند که به دموکرات ها متمایلند و از عملکرد ترامپ ناراضی هستند: زنان، جوانان و اقشار کم درآمد.

کاهش میزان احساس احترام به زنان

در یک نظرسنجی دیگر هم که نتایج آن روز 8 مارس (17 اسفند 1397) منتشر شده، تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها گفته اند که زنان با رفتاری محترمانه و مناسب با شأن آن ها، روبرو نیستند.

گالوپ در این رابطه نوشته است: در روز بین المللی زن سال جاری، تعداد آمریکایی هایی که می گویند در آمریکا با زنان با احترام و منزلت برخورد می گردد، به پایین ترین حد در تاریخ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2018، تنها 59درصد آمریکایی ها گفته اند که زنان در این کشور با رفتاری محترمانه روبرو هستند. این رقم پایین ترین میزان در تاریخ این نظرسنجی است و در قیاس با رقم 68درصدی سال پیش از آن، کاهشی شدید نشان می دهد. زمانی که جامعه نظرسنجی به زنان محدود شده، این رقم پایین تر هم آمده و تنها 48درصد پاسخ دهندگان گفته اند که در جامعه با آن ها محترمانه رفتار می گردد.

ارقام به دست آمده در این نظرسنجی، از ارقام نظرسنجی مشابه در کانادا و کشورهای غرب اروپا به مراتب پایین تر است. این رقم در اتریش و سوئیس 94درصد است.

کاهش اعتبار بین المللی آمریکا

نظرسنجی دیگر که در دومین سالگرد ورود ترامپ به کاخ سفید انجام و نتایج آن روز 28 فوریه (9 اسفند) منتشر شده، نشان می دهد که اعتماد به رهبری آمریکا در سطح دنیا همچنان به میزان کم سابقه ای پایین است.

بر اساس آن نظرسنجی، میزان حمایت از رهبری ایالات متحده در دنیا در سال 2018 میلادی، 31درصد بوده است و در مقابل 40درصد پاسخ دهندگان گفته اند که رهبری آمریکا را تأیید نمی نمایند. این رقم هرچند در قیاس با سال 217 یعنی اولین سال حضور ترامپ در کاخ سفید اندکی بهبود یافته، اما هنوز هم با دوران باراک اوباما فاصله زیادی دارد. حتی در سرانجام دولت جورج بوش پسر و بعد از جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان هم میزان مقبولیت رهبری آمریکا در سطح دنیا، از ارقام کنونی بهتر بوده است.

در سال 2018، میزان نارضایتی از عملکرد آمریکا در سطح دنیا در پنج کشور سقوط شدیدی داشته است: مقدونیه، اسلواکی، کامبوج، ایران و ترکیه.

در این نظرسنجی، چین از منظر مقبولیت عملکرد دنیای از آمریکا پیشی گرفته و توانسته نظر مثبت 34درصد پاسخ دهندگان را جلب کند. 30درصد پاسخ دهندگان هم درباره عملکرد روسیه نظری مثبت داشته اند.

گالوپ این نظرسنجی را با این عنوان منتشر نموده است: اکنون تصویر رهبری ایالات متحده، از چین هم ضعیف تر است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: انتخاب
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41305

به "جمع بندی انتها سال گالوپ؛افزایش میزان استرس و خشم عمومی در آمریکا، رکوردزنی در مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع بندی انتها سال گالوپ؛افزایش میزان استرس و خشم عمومی در آمریکا، رکوردزنی در مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید