دفاع سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد شاگردانش در مجارستان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، پرونده تیم ملی تنیس روی میز مردان در مسابقات قهرمانی دنیا در حالی بسته شد که نسبت به دوره پیشین این رقابت ها هیچ پیشرفتی حاصل نشد؛ امیرحسین هدایی و میعاد لطفی جزو بازیکنان اعزامی به این مسابقات بودند که در مرحله مقدماتی حذف شدند. بازیکنی مانند نیما عالمیان همچون دوره قبل در جدول 64 نفره به کار خود انتها داد اما برادرش نوشاد عالمیان حتی به این مرحله هم نرسید تا اینگونه درجا و پسرفت نتیجه کلی این تیم از اعزام به مسابقات باشد.

دفاع سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد شاگردانش در مجارستان

با این حال جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد کلی شاگردانش در بوداپست دفاع می نماید. وی با تاکید بر اینکه ریزِ نتایج به دست آمده توسط نیما عالمیان نشان از پیشرفت او دارد در خصوص نوشاد عالمیان و حذف او با متحمل شکست برابر بازیکنی که رنکینگ پایین تری داشت نیز گفت: اینکه فقط رنکینگ دنیای را ملاک ارزیابی عملکرد بازیکن قرار دهیم، درست نیست. رنکینگ فقط یک عدد است.

لطف الله نسبی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی دنیا را نسبت به دوره پیشین این رقابت ها که دو سال پیش در آلمان برگزار گردید، مقایسه کنیم باید بگویم که در بخش دوبل نتایج بهتری کسب شد. ترکیب نوشاد و نیما عالمیان در آلمان تا جدول 64 تا بالا آمدند اما سال جاری تا جدول 32 تیمی پیشرفت داشتند. آنها بعد از شکست بلاروس پیروز شدند تیم اول هند را شکست دهند و بعد با متحمل شدن شکست برابر هنگ کنگ که تیم اول دوبل دنیا است از دور مسابقات کنار رفتند. در همین بخش تیم دوبل امیرحسین هدایی و میعاد لطفی هم مقابل ترکیبی از اوکراین که نفرات اول و دوم این کشور هستند، باخته و حذف شدند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ارزیابی خود از عملکرد ملی پوشان ایران در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی دنیا نیز گفت: میعاد لطفی تا حد زیادی درگیر حاشیه است طوری که از اصل موضوع و آنچه باید روی آن تمرکز داشته باشد، غافل می گردد با این حال توانست صاحب یک برد گردد. امیرحسین هدایی اما در اولین حضور دنیای خیلی خوب بود. یک برد به دست آورد و مقابل ساموئل انگلیسی با نتیجه نزدیک متحمل شکست شد.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه نوشاد و نیما عالمیان به خاطر رنکینگ دنیای از حضور در دیدارهای مقدماتی معاف شدند، ادامه داد: این موضوع خیلی هم خوب نیست چراکه باعث می گردد بازیکنان دیرتر با فضای مسابقات آشنا شوند. در کل بازیکنانی که با پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی وارد جدول اصلی می شوند، به نوعی یک پله جلوتر از این دسته بازیکنان هستند و می توانند بهتر دیدارهای خود را مدیریت نمایند.

وی با اشاره به اینکه نوشاد عالمیان در اولین دیدار خود که در جدول 128 نفره برگزار گردید، مقابل دنی کوزول از اسلوونی باخت و از دور رقابت ها کنار رفت، توضیح داد: رنکینگ حریف نوشاد پایین تر از خودش بود اما او واقعاً عالی و بدون نقص بازی کرد. اینکه در ارزیابی از یک دیدار فقط رنکینگ دنیای ملاک قرار بگیرد، درست و منطقی نیست. حریف نوشاد هم اگرچه از این حیث در موقعیتی پایین تر قرار داشت اما واقعاً روی جریان بازی مسلط بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید نمود: رنکینگ دنیای فقط یک عدد است و نباید ملاکی برای ارزیابی جریان یک بازی و طرفین آن قرار بگیرد. حریف نوشاد نشان داد که یک بازیکن با وجود داشتن رنکینگ پایین تر می تواند روی نقاط ضعف و قوت بازیکن مقابل اشراف داشته باشد و نتیجه را به سود خود تمام کند. همین بازیکن اسلوونیایی بعد از حذف نوشاد هم مقابل حریف آلمانی خیلی خوب کار کرد و با نتیجه نزدیک 4 به 2 باخت.

وی اعلام نمود: نیما عالمیان بر خلاف نوشاد و همچون دوره قبل مسابقات دنیای توانست تا جدول 64 نفره بالا بیاید با این تفاوت که عملکرد او نسبت به دوره قبل بهتر بود. نیما در آلمان و در جدول 64 نفره مقابل حریف پرتغالی خود چهار بر صفر باخت و حذف شد اما سال جاری برابر کوادری آرونا از نیجریه در رقابتی که هفت گیم داشت، متحمل شکست شد. نیما در مسابقات اوپن چین مقابل همین بازیکن چهار بر صفر باخته بود و همین نشان از پیشرفت کاری او دارد.

لطف الله نسبی یادآور شد: در مجموع و با در نظر دریافت همه جوانب از عملکرد کلی بازیکنان در مسابقات قهرمانی دنیا راضی هستم.

تیم ملی تنیس روی میز در حالی در مسابقات قهرمانی دنیای شرکت کرد که به جز حضور در کمپ تمرینی مجارستان، اردوی دیگری نداشت. فکر نمی کنید اگر ملی پوشان تمرینات بیشتری داشتند، نتایج بهتری به دست می آمد؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: به خاطر دلایلی مانند پیگیری مسابقات باشگاهی و برگزاری رقابت های انتخابی و درگیری بازیکنان در این مسابقات، نتوانستیم اردوی تمرینی داشته باشیم. نیما عالمیان هم که ایران نبود اما با همه اینها عملکرد بازیکنان راضی نماینده بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در انتها تبادل نظر با خبرنگاران گفت: از این پس باید به فکر کسب سهمیه برای المپیک باشیم. رقابت های انتخابی المپیک دی ماه برگزار می گردد و باید خیلی زود برنامه های موردنظر برای آن را نهایی کنیم تا بتوانیم با آمادگی کامل حضور پیدا کنیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8670

به "دفاع سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد شاگردانش در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد شاگردانش در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید