دنی ویلنوو به صف مخالفان برادران وارنر و اکران آنلاین پیوست

به گزارش مهسان بلاگ، کمپانی برادران وارنر به تازگی اعلام نموده است که از تاریخ 25 دسامبر 2020 (5دی)، تا خاتمه سال 2021، تمام فیلم های خود را هم زمان با اکران در سینماها در اختیار سرویس پخش آنلاین HBO Max هم قرار خواهد داد. یکی از فیلم هایی که در محدوده زمانی این قرار داد به چشم می خورد فیلم تل ماسه (Dune) اثر دنی ویلنوو است.

دنی ویلنوو به صف مخالفان برادران وارنر و اکران آنلاین پیوست

چندی پیش ویلنوو در مصاحبه با مجله ورایتی مخالفت خود با این قرار داد را خاطرنشان کرد و گفت: شاید برادران وارنر همین حالا هم حق نشر دنباله تل ماسه را کشته باشند. چندی پیش کریستوفر نولان هم به این قرار داد واکنش نشان داده و HBO Max را به عنوان بدترین سرویس پخش آنلاین اعلام نموده بود. اما ویلنوو تا آنجا پیش نمی رود. او به درستی شرکت مسؤول وارنرمدیا، AT&T، را هدف قرار می دهد. ویلنوو در این باره می گوید: با این تصمیم، AT&T یکی از محترم ترین و مهم ترین استودیوهای تاریخ سینما را دزدید. اینجا به هیچ وجه عشقی برای سینما و مخاطبان وجود ندارد و همه چیز درباره بقای شرکتی عظیم است.

  • کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد

ویلنوو به برادران وارنر هم اجازه فرار نمی دهد. سخنان نولان را بازتاب می دهد: تبدیل ناگهانی برادران وارنر از یک خانه میراثی برای فیلم سازان به دوره جدیدی از نادیده دریافت، برای من همه چیز را تعیین می نماید. فیلم سازی یک همکاری است وابسته به اعتماد دو طرفه کار تیمی. برادران وارنر اعلام نموده اند که دیگر در آن تیم نیستند.

ویلنوو سرویس های پخش آنلاین را ذاتا بد نمی داند و تا حالا آن ها را به عنوان یک عضو جدید مثبت و قدرتمند در اکوسیستم سینما و تلویزیون به شمار می آورد. ویلنوو اشاره می نماید که سرویس های پخش آنلاین می توانند رضایت فراوانی به وجود بیاورند اما نه برای فیلمی در وسعت و ساختار تل ماسه. او این تصمیم برادران وارنر را نشانه بی اعتمادی آن ها به موفقیت تل ماسه در گیشه می داند و سپس اضافه می نماید: شاید برادران وارنر همین حالا هم حق نشر دنباله تل ماسه را کشته باشند. خبری برای طرفداران. جان استنکی، مدیر اجرایی AT&T گفته است که اسب سرویس های پخش آنلاین طویله را ترک نموده است. درست است. طویله را ترک نموده است به مقصد کشتارگاه.

بخشی از شروط ویلنوو در قرار داد اولیه اش با برادران وارنر، برای اقتباس از رمان تل ماسه اثر فرانک هربرت، این بوده است که او اجازه ساخت دو فیلم را برای گفتن داستانش داشته باشد. بنابراین تل ماسه ای که در این دسامبر پخش خواهد شد تنها نیمی از داستان است. ویلنوو حتی قصد داشت سریال کوتاهی به نام تل ماسه: خواهرانگی به عنوان اسپین آف، برای فیلم، بسازد. اما با توجه به شرایط به نظر نمی رسد چنین اتفاقاتی در راه باشد.

در سرانجامی صحبت هایش ویلنوو می گوید: تل ماسه بهترین فیلمی است که تا به امروز ساخته ام. من و تیمم بیش از سه سال از زندگی مان را صرف این کردیم تا فیلمی عظیم و مخصوص پرده نقره ای آماده کنیم. تصویر و صدای فیلم ما بطور دقیق برای دیده شدن در سینماها طراحی شده است. من از جانب خودم صحبت می کنم، اگرچه در اتحاد با شانزده فیلم ساز دیگر که به همین سرنوشت دچار شده اند. لطفا بدانید من با شما هستم و با هم ما قوی هستیم. هنرمندان فیلم ها و سریال ها را می سازند.

ویلنوو در سرانجام به طور مستقیم با AT&T صحبت می نماید و از آن ها می خواهد که هوشمندانه عمل نمایند و از این رسانه فرهنگی حیاتی محافظت نمایند. او گوشزد می نماید که بازخورد مالی تنها یک جنبه از وظایف اجتماعی شرکت است و پیدا کردن راهی برای بالا بردن فرهنگ وظیفه ای دیگر.

منبع: Veriety

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70891

به "دنی ویلنوو به صف مخالفان برادران وارنر و اکران آنلاین پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنی ویلنوو به صف مخالفان برادران وارنر و اکران آنلاین پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید