روسیه: آمریکا باید هرچه سریع تر سلاح های شیمیایی خود را نابود کند

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشور عضو است که هنوز دارای ذخایر تسلیحات شیمیایی است، تاکید کرد که واشنگتن منابع کافی دارد و باید فرایند نابودی زرادخانه های خود را تسریع کند.

روسیه: آمریکا باید هرچه سریع تر سلاح های شیمیایی خود را نابود کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت که الکساندر شولگین نماینده دائم این کشور در سازمان منع سلاح های شیمیایی تاکید کرد که ایالات متحده باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا فرایند نابودی ذخایر سلاح های شیمیایی خود را تسریع کند.

این دیپلمات در سخنرانی روز چهارشنبه خود در نودوسومین نشست هیئت اجرایی این سازمان که متن آن در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، گفت: ما در حال نزدیک شدن به تحقق وظیفه اصلی سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی، یعنی - نابودی کامل همه انبارهای اعلام شده تسلیحات شیمیایی هستیم. تا به امروز تنها یک کشور عضو این سازمان وجود دارد که دارای چنین ذخایری است و آن ایالات متحده است. ما از شرکای آمریکایی خود می خواهیم تا وظیفه خود در این راستا را انجام داده و تمام تلاششان را برای از بین بردن هر چه سریع تر زرادخانه های شیمیایی بکار گرفته و این اقدام را با تطابق دقیق با مقررات سازمان منع سلاح های شیمیایی انجام دهند.

شولگین با اشاره به این واقعیت که آمریکایی ها در صورت اراده می توانند این کار را کاملاً توانمندانه انجام دهند، یادآور شد که ایالات متحده برای این کار تمام منابع مالی ، مادی ، انسانی و فناوری لازم را دارد و باید هر چه زودتر دست به کار شود.

بر اساس کنوانسیون مربوط به سلاح های شیمیایی که در سال 1997 لازم الاجرا شد، روسیه و آمریکا موظف بودند تا تمامی ذخایر خود را از بین ببرند. در ابتدا این انهدام قرار بود تا سال 2007 به اتمام برسد ، ولی پس از آن، مهلت های مشخص شده بارها به دلایل فنی و مالی به تعویق افتاد.

روسیه نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را در سال 2017 به پایان رساند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که در نظر دارد تا نابودی زرادخانه های شیمیایی خود را در سال 2023 تکمیل کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39461

به "روسیه: آمریکا باید هرچه سریع تر سلاح های شیمیایی خود را نابود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا باید هرچه سریع تر سلاح های شیمیایی خود را نابود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید