رویترز : تعهد ایران به برجام با وجود فشارهای آمریکا ادامه دارد

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز بیان کرد: گزارش روز آدینه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران به رغم تحریم های امریکا به برجام پایبند بوده است.

رویترز : تعهد ایران به برجام با وجود فشارهای آمریکا ادامه دارد

رویترز با اشاره به اینکه یک نسخه از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را رؤیت نموده است، اضافه نمود: این گزارش تایید نموده که ایران سطح غنی سازی و میزان ذخایر اورانیوم غنی سازی شده خود را در سطحی که موردتوافق بوده، حفظ نموده است. بر اساس این گزارش، ایران به رغم تحریم های آمریکا همچنان به مفاد کلیدی در فعالیت های هسته ای خود که در توافق سال 2015 با قدرت های جهانی اعمال شد، پایبند مانده است. گزارش آژانس بین المللی انرژی همچنین تأکید نموده است به مکان هایی که برای بازرسی احتیاج بوده و اغلب با اطلاع رسانی کوتاهی صورت می گیرد، دسترسی داشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شد و تحریم هایی را که به موجب این توافق لغو شده بود دوباره اعمال کرد. اتحادیه اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم ها (Blocking Statute) گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشت تا این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نگیرند. وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس نیز یازدهم بهمن امسال در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX)به ثبت رسمی رسیده است.

64231

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5791

به "رویترز : تعهد ایران به برجام با وجود فشارهای آمریکا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز : تعهد ایران به برجام با وجود فشارهای آمریکا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید