ظهور بازارهای جدید کار در دنیا، اشتغال میلیونی زیر خط استاندارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سازمان بین المللی کار در تازه ترین گزارش خود درباره اقتصادهای غیررسمی در کشورهای مختلف دنیا گفت: هم اکنون بیش از نیمی از نیروی کار دنیا و همچنین 90 درصد شرکت های کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه، در اقتصادهای غیررسمی فعالیت دارند.

ظهور بازارهای جدید کار در دنیا، اشتغال میلیونی زیر خط استاندارد

در نتیجه میلیون ها نفر از کارگران و واحدهای اقتصادی در سراسر دنیا از شرایط کاری نامناسب و فقدان حقوق کار رنج می برند. اشتغال با کیفیت پایین، حمایت اجتماعی ناکافی دولت ها و بهره وری پایین؛ بعضی از موانعی است که کارگران گرفتار در اقتصادهای غیررسمی با آن روبرو هستند.

ترویج مشاغل مناسب و معقول و ایجاد موسسات جدید؛ راهکارهای جدیدی است که برای خروج شاغلان در اقتصادهای غیررسمی و حرکت به سمت اقتصاد رسمی توصیه می گردد. اعمال سیاست های ضد فقر در برزیل در طول یک دهه گذشته، نمونه ای از حرکت سریع به سمت اقتصادهای رسمی است که تسهیلاتی را فراهم می نماید تا کارگران بتوانند آسانتر فعالیت های رسمی اقتصادی داشته باشند.

همچنین برنامه های اشتغال زایی موثری نیز در آفریقای جنوبی انجام شده و این سیاست ها توانسته در طول بحران اقتصادی اخیر دنیای به تقویت بازارهای کار این منطقه یاری کند. پرداخت وام های کوچک از جمله اقدامات موثری است که توسط کشورها می تواند به منظور توسعه اشتغال در اقتصاد رسمی موثر باشد.

بر پایه این گزارش، به منظور حرکت از اقتصاد غیررسمی به رسمی، فعالیت هایی در بعضی کشورها از جمله فیلیپین توسط سازمان دنیای کار انجام شده که به مقوله هایی مانند تضمین حداقل دستمزد، حمایت های اجتماعی و ایمنی و بهداشت توجه دارد.

قطعا یکی از تاثیرات مثبت برای کارگران در گذار از اقتصادهای غیررسمی به فعالیت در اقتصاد رسمی؛ دسترسی به حمایت های اجتماعی است. انجمن خوداشتغالی زنان در کشور هند توانسته ابتکارهایی را به منظور سازماندهی و توانمندسازی زنان فقیر داشته باشد. از این مدل، طرح های دیگری نیز در بخش هایی از آسیا، آفریقای جنوبی و ترکیه انجام شده است.

نتایج یک آنالیز در مناطق مختلف دنیا نشان می دهد که هم اکنون در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب سهم اشتغال رسمی در فعالیت های غیر کشاورزی از 39.8 درصد در اروگوئه تا75.1 درصد در بولیوی متغیر است. در بسیاری از کشورهای آفریقایی، اشتغال غیررسمی در بخش های غیرکشاورزی بیش از 50 درصد است و به صورت میانگین از 76.2 درصد در تانزانیا تا 81.8 درصد در اقتصادی متفاوت است.

در شمال آفریقا و شرق میانه، اشتغال غیررسمی 30 تا 70 درصد کل بازار کار را تشکیل می دهد. همچنین در جنوب و شرق آسیا تعداد زیادی از کارگران در اقتصاد غیررسمی فعالیت دارند. این میزان در تایلند 42.3 درصد است و در هندوستان به 83.6 درصد می رسد.

به صورت کلی، هم اکنون نزدیک به یک سوم از کل اشتغال غیر کشاورزی سراسر دنیا، در اقتصادهای غیررسمی بوده و سهم زنان در اشتغال غیررسمی بالاتر از مردان در بسیاری از کشورها است.

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28667

به "ظهور بازارهای جدید کار در دنیا، اشتغال میلیونی زیر خط استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور بازارهای جدید کار در دنیا، اشتغال میلیونی زیر خط استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید