عملیات نجات بخشی کوشک حمیدیه شروع شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمیدیه با اعلام این که مرمت اضطراری بنای تاریخی کوشک حمیدیه شروع شده است گفت: احیای کلی این مجموعه با اختصاص اعتبارات لازم در فازهای بعدی انجام می گردد.

عملیات نجات بخشی کوشک حمیدیه شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، حسن بهداد رئیس اداره میراث فرهنگی حمیدیه، امروز یکشنبه 9 دی 97 گفت: در راستای استحکامبخشی و مرمت اضطراری کوشک حمیدیه، مرحله اول مرمت این کوشک شروع شده و قرار است در این مدت نقاطی که بر اثر بارندگی و فرسایش آسیب دیدهاند مرمت و احیا شوند.

او با بیان این که انتظار داریم در فازهای بعدی و با تصویب اعتبارات، مرمت کلی کوشک را انجام و آن را احیاء کنیم اضافه نمود: شروع عملیات مرمت این بنای تاریخی حرکتی است از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان که حسن نیت خود نسبت به حفاظت از این بنای تاریخی را اثبات نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی حمیدیه با اظهار امیدواری نسبت به این که در آینده با مشخص تکلیف شدن بنا احیای آن نیز در فازهای بعدی به صورت کامل در دستور کار قرار گیرد عنوان نمود: باتوجه به این که چندین جلسه را با عزیزان سازمان آب و برق برگزار کردیم و نامهنگاریهای متعددی نیز با این سازمان انجام دادیم، انتظار داریم این سازمان موضع خود را نسبت به کوشک حمیدیه اعلام کند چراکه درخواست خود مردم شهرستان، دوستداران میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی این است که این محوطه و خود مجموعه کوشک حمیدیه احیاء و به یک مجموعه فرهنگی با بهرهبرداری فرهنگی تبدیل گردد تا بتواند نیازهای مردم شهرستان و منطقه را مرتفع کند.

او با اشاره به اینکه در شهرستان حمیدیه ظرفیتهای والایی در حوزههای مردمشناسی، یادبودها و یادمانها وجود دارد اضافه نمود: مجموعه کوشک حمیدیه نیز میتواند پشتوانه خوبی برای این ظرفیتها باشد زیرا از این بنا میتوان به عنوان موزه مردمشناسی، موزه دفاع مقدس، مجتمع فرهنگی و یا فرهنگسرا استفاده کرد.

بهداد عملی شدن این اقدامات را منوط به تزریق اعتبارات لازم برای احیای این مجموعه دانست و اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی با حسی که نسبت به این بناهای تاریخی دارد نسبت به کوشک حمیدیه اعتبارسنجی لازم را انجام داد و مرمت اضطراری آن را شروع کرد و ما امیدواریم بتوانیم اعتبارات لازم برای فازهای بعدی مرمت را نیز داشته باشیم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15244

به "عملیات نجات بخشی کوشک حمیدیه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نجات بخشی کوشک حمیدیه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید