مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست دو روزه مجمع دنیای پارلمانی توسعه پایدار، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور روسا و نمایندگان مجالس 47کشور دنیا، برخی از سازمان های بین المللی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در بالی اندونزی گشایش یافت.

مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت

روسا و نمایندگان بیش از 47 کشور دنیا و تعدادی از سازمان های بین المللی در بالی اندونزی گرد هم آمده اند تا دستیابی به توسعه پایدار از منظر مصرف مسئولانه انرژی، آموزش کیفی به سوی صنعت سبز، مشارکت زنان و انرژی پایدار و نقش پارلمان ها در دستیابی به انرژی ارزان و پایدار را آنالیز نمایند.

در همین راستا، هیاتی از مجلس شورای اسلامی به ریاست نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه علی حاجی محمدی از امور بین الملل مجلس و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دومین نشست بالی حضور دارند.

در این نشست، خانم نور حیاتی رئیس کمیته همکاری های بین المجالس اندونزی ضمن خوش آمد گویی به حضار اعلام داشت نقش اصلی ما مجلسیان همانا ارتقاء آگاهی جامعه از اهداف توسعه پایدار است.

خانم نور حیاتی ضمن بازبینی و قرائت گزارش سال گذشته، ابراز داشت که تمامی این تصمیمات و خط مشی هایی که در این اجلاس اتخاذ می گردد بدون همکاری مجالس کشورها به غایت نهایی و نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی با بیان این موضوع که در سده اخیر، انرژی های فسیلی بی رقیب در عرصه انرژی ها بوده است و این سلطه بلامنازع می بایست با جایگزینی انرژی های نو و تجدید پذیر سرانجام یابد.

نور حیاتی با برشمردن اهداف توسعه پایدار مرتبط با اجلاس ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس خط مشی هایی مناسب توسط نمایندگان مجالس اتخاذ گردد.

وی همچنین نقش مجالس ملی کشورها در تصویب قوانین سیاست گذاری و تخصیص اعتبارات مالی لازم و همچنین تقویت ارتباطات بین المجالس برای نیل به اهداف توسعه پایدار را مورد تاکید قرار داد.

وی نقش برنامه ریزی پارلمان های کشورهای مختلف را در موفقیت برنامه های توسعه فراگیر 2030 مورد تاکید قرار داد و گفت که یک هدف مهم این برنامه سرانجام دادن به فقر، مبارزه با نابرابری و بی عدالتی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

در نشست مجمع دنیای پارلمانی توسعه پایدار بیش از 200 نماینده از مجالس کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بوتان، شیلی، فیجی، غنا، هند، زیمبابوه، کانادا، اکوادور، اردن، مکزیک، پرتغال، قطر، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، سریا لئون، بحرین و امارات متحده عربی حضور دارند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1342

به "مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار در اندونزی گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید