مدویدیف: تحریم های ضدروسی دیر یا زود لغو خواهند شد

به گزارش مهسان بلاگ، نخست وزیر روسیه گفت، تحریم ها و اقدامات ضدتحریمی مسکو که به روابط روسیه و اتحادیه اروپا آسیب جدی زده، دیر یا زود لغو خواهند شد و این کشور خواستار روابط مشارکتی و همراه با احترام متقابل با کشورهای اروپایی است.

مدویدیف: تحریم های ضدروسی دیر یا زود لغو خواهند شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری مدویدیف نخست وزیر معتقد است که تحریم ها علیه این کشور و همچنین اقدامات متقابل مسکو در این باره، دیر یا زود لغو خواهند شد.

مدویدیف که برای یک دیدار رسمی به بلگراد سفر کرده، در سخنرانی خود در مجمع خلق صربستان گفت: تحریم ها ضدروسی و پاسخ ما به آنها یا به اصطلاح همان اقدامات ضدتحریمی چیز بسیار خوبی نیستند و مسلماً دیر یا زود تمامی آنها به سرانجام خواهند رسید.

نخست وزیر روسیه اضافه کرد: رژیم تحریم ها برای کشاورزان روسیه و صربستان، به عنوان کشوری به این اقدامات محدودکننده نپیوست، منافعی در پی داشته است، به گونه ای که حتی کشاورزان این دو کشور از ما خواستند که این تحریم ها ادامه پیدا کند تا آنها بتوانند همکاری های خود را توسعه دهند.

مدویدیف یادآور شد که اتحادیه اروپا می تواند در ترکیب های پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در رابطه با مشارکت اورآسیایی شرکت کند. وی گفت: ما مایل هستیم تا راه های توسعه روابط اقتصادی، سیاست خارجی و انرژی با کشورهای اروپایی را تعیین کنیم. عرصه های بسیار گسترده ای برای همکاری و مشارکت در چارچوب ساختارهای همگرایی منطقه ای از جمله: جامعه کشورهای مشترک المنافع، سازمان همکاری های شانگهای و سازمان همکاری های آسه آن وجود دارد. من دلیلی نمی بینم که روسیه و اتحادیه اروپا هم نتوانند چنین همکاری های متقابل سودمندی داشته باشند.

مدویدیف اضافه کرد: روسیه علاقه مند است تا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا روابط عادی و مشارکتی برقرار کند. تا قبل از بحران در روابط دوجانبه، همکاری های اقتصادی بین روسیه و کشورهای اروپایی، بیش از 400 میلیارد یورو بود، ولی پس از بحران این رقم به نصف تقلیل پیدا کرد.لازم است تا این مسئله با دقت محاسبه شود که چنین ضرری به نفع چه کسی خواهد بود؟

نخست وزیر روسیه تاکید کرد که مقامات مسکو حاضر به مذاکرات برابر و همراه با احترام با اتحادیه اروپا هستند، ولی تنها در صورتی که این مسئله درک شود که تنها بر اساس این اصول می توان یک مشارکت مساوی به وجود آورد.

نخست وزیر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که روسیه امیدوار است تا اوضاع در منطقه بالکان با ثبات و امن شود و این کشور آمادگی دارد تا از صربستان در جهت حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود حمایت کند.

وی گفت: ما مایل هستیم تا اوضاع در منطقه بالکان با ثبات و امن باشد و تلاش می کنیم تا روابط ما با همه کشورهای منطقه توسعه پیدا کند. روسیه از ملت صربستان حمایت می کند و آمادگی دارد تا تمامی کمک های لازم برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور بر اساس قطعنامه شماره 1244 شورای امنیت سازمان ملل را انجام دهد، برای اینکه روابط صربستان و روسیه از لحاظ تاریخی روابطی بسیار خاص است که تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23110

به "مدویدیف: تحریم های ضدروسی دیر یا زود لغو خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدویدیف: تحریم های ضدروسی دیر یا زود لغو خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید