معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری، حمایت دولت از بخش خصوصی است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کلمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مصوبه هیئت دولت نشان دهنده حمایت های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری است.

معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری، حمایت دولت از بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، فهیمه روشن معاون سرمایه گذاری و تامین منابع این اداره کل امروز یکشنبه 5 اسفند 97 گفت: کلیه تاسیسات گردشگری بر اساس ماده 8 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی از هر حیث مشمول تعرفه های بخش صنعت هستند که این معافیت توسط تمام دستگاههای ذیربط اجرا میگردد اما اداره گمرک با استناد به ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 که اعلام نموده بود معافیت شامل تجهیزات مربوط به خط فراوری میگردد و تجهیزات گردشگری مربوط به خط فراوری نیست این ماده قانونی را اجرا نمیکرد که خوشبختانه با پیگیری و کوشش های مستمر دکتر مونسان معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور معافیت واردات تجهیزات و ماشین آلات مربوط به حوزه گردشگری را که مشابه داخلی ندارند تصویب شد.

او توضیح داد: این مصوبه موجب کاهش قیمت تمام شده و تسهیل واردات تجهیزات گردشگری خواهد شد که ارتقا سطح خدمات ارایه شده به گردشگران را در پی دارد.

روشن اضافه نمود: خوشبختانه با اقداماتی که در حال اجرا است شاهد هستیم که گردشگری صندلی خود را کشور به دست آورده و همه ارکان جامعه به اهمیت این صنعت اشتغالزا پی برده اند.

او در سرانجام ابراز امیدواری کرد که با حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعت گردشگری شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در کشور باشیم و استان کرمانشاه نیز با دارا بودن بیش از 93 هتل ،هتل آپارتمان،مهمانپذیر و واحدهای پذیرایی بین راهی از منافع این معافیت در راه توسعه خدمات گردشگری بهره مند گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5891

به "معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری، حمایت دولت از بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت گمرکی تجهیزات گردشگری، حمایت دولت از بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید