نظامیان روسیه تا هر زمان لازم باشد در ونزوئلا حضور خواهند داشت

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، نیروهای ویژه نظامی روسی در چارچوب توافقات دوجانبه درباره همکاری های نظامی-فنی در ونزوئلا حضور دارند و تا هر زمان که مورد احتیاج دولت قانونی این کشور است، برای اجرای تعهدات خود در آنجا باقی خواهند ماند.

نظامیان روسیه تا هر زمان لازم باشد در ونزوئلا حضور خواهند داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نیروهای ویژه نظامی روسی تا هر زمان که لازم باشد برای اجرای تعهدات خود در چارچوب همکاری های نظامی-فنی دوجانبه در ونزوئلا باقی خواهند ماند.

این دیپلمات یادآور شد: نظامیان ما در حال اجرای توافقات در زمینه همکاری های نظامی-فنی هستند. این که مدت ماموریت آنها چقدر طول خواهد کشید، بستگی به آن دارد که حضور آنها تا چه اندازه مورد احتیاج دولت ونزوئلا باشد.

زاخارووا تأکید کرد، نظامیان روسی در چارچوب توافقات دوجانبه بین دولتی در زمینه همکاری های نظامی-فنی در این کشور حضور دارند و طرف روسی هیچ ضابطه بین المللی یا قوانین داخلی ونزوئلا را نقض نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال یادآور شد که حضور نظامیان روسی در ونزوئلا، توازن نیروها در منطقه را تغییر نمی دهد. وی شرح داد، روسیه به مشارکت قانونی خود با دولت ونزوئلا ادامه خواهند داد. پیش از این مقامات کاراکاس گفتند که محموله جدیدی از یاری های انسان محبت آمیز از روسیه دریافت کرده اند. این اقدام بر اساس درخواست دولت ونزوئلا اجرا شده. مقامات کاراکاس از واشنگتن چنین درخواستی نکردند و با این اقدام مانع از آن شدند که یک ماجراجویی جدید از طرف کشورهای غربی در خاکشان صورت گیرد. زاخارووا تأکید کرد که دولت رئیس جمهوری نیکلاس مادورو تنها قدرت قانونی در کشور ونزوئلا است و خوان گوایدو هر نامی می خواهد بر خود بگذارد، این واقعیت تغییر نخواهد کرد.

این دیپلمات همچنین در واکنش به اخبار منتشره در بعضی رسانه های غربی درباره اینکه گویا روسیه قصد ایجاد پایگاه نظامی در ونزوئلا را دارد، یادآور شد که استقرار پایگاه های نظامی خارجی در خاک ونزوئلا مغایر با قوانین این کشور است. وی اضافه نمود: من هیچ بحثی درباره موضوع پایگاه نظامی ما انجام نمی دهم و تاکنون نشنیده ام که کسی موضوع ایجاد پایگاه را آنالیز کند. در قانون اساسی ونزوئلا به طور معین تاکید شده که هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک این کشور نمی تواند ایجاد گردد، ولی همکاری های نظامی-فنی بر اساس توافقات دوجانبه قانونی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که آزادسازی بیلی سیکس خبرنگار آلمانی از زندانهای ونزوئلا با یاری روسیه و میانجی گری شخص سرگئی لاوروف اجرا شده، ولی با این وجود، هیچ قدردانی از سوی وزارت امور خارجه آلمان دریافت نکرده است. این خبرنگار آلمانی در تاریخ 15 ماه مارس (اواخر اسفند ماه) بعد از چهار ماه زندانی بودن در ونزوئلا، به اتهام جاسوسی آزاد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7470

به "نظامیان روسیه تا هر زمان لازم باشد در ونزوئلا حضور خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان روسیه تا هر زمان لازم باشد در ونزوئلا حضور خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید