پکن، پاسخ واشنگتن را داد

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد که کشورش مخالف سیاسی کردن موضوع کرونا است و به همین دلیل آماده همکاری با دیگر کشورها برای مقابله و مهار این ویروس است و از آمریکا هم می خواهد دست از سیاسی کردن این موضوع بردارد.

پکن، پاسخ واشنگتن را داد

به گزارش تارنمای یی سی چین، گنگ شوانگ روز پنجشنبه اضافه نمود: چین بارها اعلام نموده مخالف انگ زدن به دیگران در این باره و اعلام منشاء بیماری است و دیدگاه چین در این موضوع تغییری ننموده است.

وی به دنبال توئیت اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در آن به ویروس کووید 19 اشاره نموده است، گفت: کرونا مرز و نژاد نمی شناسد و راه مبارزه با آن کوشش های جمعی است.

این سخنگو از آمریکا نیز دعوت کرد بر روی کوشش های خود متمرکز گردد و با منابعی که در اختیار دارد از شیوع کرونا پیشگیری کند.

گنگ شوانگ درباره اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین اطلاعات ویروس کرونا را در اختیار جهان قرار نداده است، گفت: نباید موضوع همه گیری را سیاسی کرد و به دیگران انگ و اتهام زد.

وی اظهارات این مقام آمریکایی را محکوم کرد و اضافه نمود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا موضعی شفاف داشته ایم و به شکل تعیین اطلاعات را در اختیار دیگر کشورها و مناطق از جمله آمریکا قرار داده ایم.

بنا به این گزارش چین نزدیک به 20 کنفرانس ویدیویی با حضور کارشناسان و مسئولانی از 100 کشور جهان برگزار نموده و تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: ما همچنان در این زمینه با جهان همکاری خواهیم کرد و تجربیات و نسخه های تجویزی و دانش مربوط به ویروس کرونا را با جهان تقسیم خواهیم کرد.

312 310

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42081

به "پکن، پاسخ واشنگتن را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن، پاسخ واشنگتن را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید