پیشگیری از کرونا ویروس؛ چطور گوشی های اپل و سامسونگ را ضدعفونی کنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، ضد عفونی کردن گوشی موبایل

برای پیشگیری از ابتلا به علائم کروناویروس فقط شستن دست ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن سطوح منزل و محل کار کافی نیست. گوشی های موبایل و هندزفری، تبلت و لپ تاپ ها از جمله آلوده ترین لوازمی هستند که در طول روز به طور مستقیم و مستمر با آن ها سروکار داریم. اما چطور باید گوشی های اپل و سامسونگ را برای پیشگیری از کروناویروس ضدعفونی کنیم که هم آسیب نبینند و هم عامل بیماری زایی برای ما نباشند. اصلا برای پیشگیری از کروناویروس تا به حال به این فکر کرده اید که چطور گوشی موبایل خود را ضدعفونی کنید؟ در مجله خبرنگاران به شما می گوییم شرکت های اپل و سامسونگ این گوشی های هوشمند، هندزفری و لپ تاپ و تبلت را ضدعفونی کنید که هم صفحه و هم قطعات این لوازم آسیب نبینند.

پیشگیری از کرونا ویروس؛ چطور گوشی های اپل و سامسونگ را ضدعفونی کنیم؟

بهترین روش ضد عفونی کردن گوشی موبایل اپل و سامسونگ برای بپیشگیری از

کروناویروس بدون اینکه آسیب ببینند

مطالعات جدید نشان داده است که کروناویروس جدیدی که باعث بیماری تنفسی موسوم به COVID-19 می شود تا 9 روز در برخی از سطوح زنده مانده و ممکن است این مسئله شامل تلفن هوشمند شما هم باشد. شما معمولا گوشی موبایل خودتان را لمس می کنید و اغلب به طرف صورت خود فشار می دهید این بدان معنی است که هر باکتری، ویروس یا جرم دیگری که روی گوشی شما نشسته می تواند به راحتی به پوست شما منتقل شود.

برای تمیز کردن هر نوع گوشی یا وسیله دیجیتال ابتدا آن را خاموش کنید. اگر چه در شرایط عادی بهترین روش برای تمیز کردن گوشی های هوشمند استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم و مرطوب است اما شرکت اپل اعلام کرده که برای پیشگیری از ابتلا به علائم کرونا ویروس تمیز کردن محصولات این شرکت با الکل 70% ایزوپروپیل بلامانع است البته این کار را با استفاده از یک پنبه الکلی یا دستمال مرطوب الکی استفاده کنید نه اسپری کردن مستقیم الکل.

همچنین این شرکت اعلام کرده که اگر گوشی آیفون 7 به بالا دارید از قابلیت ضد آب بیشتری برخوردار است و می توانید با یک دستمال کمی نم دار گرم و آغشته به صابون تمیزش کنید. فقط مراقب باشید که ابتدا سیم شارژر و هدفون را از گوشی جدا کنید و حواس تان باشد نم و رطوبت وارد قسمت های باز تلفن مثلا سوکت سیم شارژر و جای هدفون نشود. و البته این ضد آب بودن به این معنا نیست که گوشی را مستقیما در مایع تمیز کننده فرو ببرید. علاوه بر این شرکت اپل استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده Clorox را برای ضد عفونی کردن گوشی بلامانع می داند.

بقیه برندهای گوشی هوشمند از جمله سامسونگ در این زمینه صحبتی نکرده اند اما اگر مطمئن باشید که ضدآب است این روش برای پاک کردن و ضدعفونی کردن گوشی از انواع ویروس و آلودگی موثر است.

پیشگیری از کروناویروس با ضدعفونی کردن گوشی ؛ سامسونگ و اپل در این موارد هشدار

می دهند

در همین رابطه هر دو شرکت اپل و سامسونگ گفته اند که برای پیشگیری از کروناویروس و برای ضدعفونی گوشی موبایل روی گوشی هوشمند خود مایع ضدعفونی کننده مثل وایتکس یا مایع تمیز کننده دیگری مثل شیشه پاک کن یا پاک کننده سطوح را نریزید و هیچ مایع ضد عفونی کننده ای حتی الکل را اسپری نکنید. از سوی دیگر سامسونگ و اپل هر دو در مورد استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده مثل دستمال الکی هشدار داده اند چون ممکن است تاچ گوشی را از بین ببرد.

برای حل این مشکل بهتر است از ورقه های گلس روی صفحه گوشی استفاده کنید و روی این ورقه گلس را با پد ضدعفونی تمیز کنید. گوشی هایی هم که ضد آب نیستند را باید با دستمال میکروفیبر و کمترین میزان نم و رطوبت ممکن تمیز کنید. سطوح سخت و غیر انعطاف پذیر محصولات Apple را مانند صفحه نمایش، صفحه کلید یا سایر سطوح بیرونی به آرامی پاک کنید. از دستمال کاغذی، دستمال توالت، انواع پارچه و پارچه چرمی هم برای این کار استفاده نکنید چون باعث خط انداختن روی گوشی می شوند.

شرکت اپل گفت

علاوه بر این شرکت اپل اعلام کرده که اگر یک دستگاه بهداشتی مجهز به اشعه ماوراء بنفش در اختیار دارید از آن برای تمیز کردن گوشی اپل خود استفاده کنید.

از سوی دیگر اخیرا اپل اعلام کرده که در مورد آیفون 7 به بالا استفاده از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده یا پنبه آغشته به الکل 70% بلامانع است و تاچ گوشی را از بین نمی برد اگر چه ایمن ترین روش استفاده از یک ورقه گلس روی صفحه گوشی و تمیز کردن اسکرین از روی گلس است.

با وجود این که اغلب گوشی های هوشمند پیشرفته از برندهای مشهور در برابر آب مقاوم هستند اما به طور اکید باید از قرار دریافت آن ها در معرض آب و سایر مایعات دیگر جلوگیری کنید.

اگر برای گوشی از قاب استفاده می کنید موقع تمیز کردن گوشی حتما قاب آن را جدا کنید و به صورت جداگانه با آب و صابون بشورید.

اگر در طول روز زیاد با گوشی موبایل صحبت می کنید بهتر است از هندزفری استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که ایرپاد و هندزفری هم در معرض آلودگی ویروسی هستند و باید به همین روش گوشی ضدعفونی شوند. از الکل 70% هم برای تمیز کردن ایرپاد و هندزفری هم می توانید استفاده کنید. بهترین کار استفاده از یک پنبه یا پد الکلی 70% است.

برای ضدعفونی کردن لپ تاپ و کامپیوتر هم حتما از دستمال مخصوص ضدعفونی این وسایل استفاده کنید. این سطوح به شدت می توانند به ویروس آلوده شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39764

به "پیشگیری از کرونا ویروس؛ چطور گوشی های اپل و سامسونگ را ضدعفونی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از کرونا ویروس؛ چطور گوشی های اپل و سامسونگ را ضدعفونی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید