چهارصد میلیون دلار اعتبار برای داخلی سازی قطعات در نظر گرفته شده است

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای داخلی سازی قطعات مورد احتیاج خودروسازی ها 400 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده است.

چهارصد میلیون دلار اعتبار برای داخلی سازی قطعات در نظر گرفته شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رضا رحمانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خجسته گفت: موضوع بحث ما در زمینه صنعت خودرو است که اهمیت بسیار زیادی دارد و به زمان بیشتری نیازمند است. در یک سال گذشته یکی از نقاط بحرانی کشور صنعت خودرو بوده که آثار بسیار زیادی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از نقاط بحرانی صنعت خودرو و قطعه سازی بود که در کل کشور نیز گسترده است و حداقل 600 هزار نفر در آن اشتغال مستقیم دارند، ادامه داد: در ماه های مهر، آبان و آذر سال گذشته فراوری در شرف تعطیلی بود و یک سوم میزان فعلی دو خودروساز فراوری می کردند که بیشتر آن ناقصی داشت و محصولات به پارکینگ می رفتند.

وی با تأکید بر اینکه دو خودروساز کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار بودند، مطرح کرد: حدود یک میلیون خودرو پیش فروش شده بود در شرایطی که 24 هزار میلیارد تومان از مردم پول گرفته بودند، اما این میزان در حساب نبود و فراوری نیز تعطیل شده بود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت خارج کردن صنعت خودرو از شرایط بحرانی و درمان آن در حالت عادی بود، توضیح داد: برنامه اصلاحی صنعت خودرو ارائه شده و حاصل آن فراوری روزانه 4 هزار دستگاه در روز است، تعهدات به شکل مطلوبی کاهش یافته و قطعه سازان با خودروسازان آشتی نموده اند.

رحمانی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 به موضوع خودروسازی ها ورود نموده و به صورت میدانی شرایط را دیده است، ادامه داد: برای اینکه کیفیت فراوریات را بالا ببریم راهی غیر از سرمایه گذاری نداریم که آغاز شده است. متأسفانه طی 10 سال گذشته سرمایه گذاری اساسی در صنعت خودرو نشده و ما تمامی مسائل را در جهت حرکت خود رفع نموده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سالیانه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید در صنعت خودروسازی صورت گیرد که برای آن راهکار داریم، توضیح داد: با ساخت پلت فرم های مشترک قصد داریم هزینه تمام شده را کاهش دهیم، یکی دیگراز دلایل بالا بودن هزینه فراوری خودرو شرکت های تو در توی خودروسازی ها است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت های تابعه و شرکت اصلی خودروسازی باید به مرور به مردم واگذار گردد، اما در حال حاضر تحت تأثیر فضای موجود قرار داریم، خاطر نشان کرد: کمیسیون های اصل 90، صنایع و معادن و مرکز پژوهش های مجلس گزارشی را از خودروسازی ها ارائه نموده اند و به راهکار های مشترکی رسیدیم که نیازمند زمان است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در سرانجام با تأکید بر اینکه به برنامه های اصلاحی که آغاز شده باید توجه کنیم، گفت: امروز در تأمین قطعه مشکل نداریم و 400 میلیون دلار اعتبار برای داخلی سازی قطعات در نظر گرفته شده، با تأمین قطعات دو هزار خودروی ناقص موجود در کف پارکینگ خودروسازی ها به کمتر از 10 هزار دستگاه رسیده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31000

به "چهارصد میلیون دلار اعتبار برای داخلی سازی قطعات در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارصد میلیون دلار اعتبار برای داخلی سازی قطعات در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید