کمبود 30 پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از کمبود 30 پایگاه اورژانس در استان اطلاع داد.

کمبود 30 پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز

حسین کریم با اشاره به اینکه البرز محورهای مواصلاتی حساسی چون تهران - کرج و کرج - چالوس را در دل خود جای داده، گفت: در حال حاضر 56 پایگاه، 61 آمبولانس فعال، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد در ناوگان اورژانس استان فعال است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی البرز، وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و شرایط خاص البرز، برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید 30 پایگاه جدید اورژانس در استان راه اندازی گردد.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 1500 تماس با مرکز فوریت های پزشکی استان برقرار می گردد، اظهار کرد: حدود 55 درصد این تماس ها به مشاوره و هدایت مردم،30 درصد آنها درصد منجر به اعزام آمبولانس و 15 درصد نیز به مزاحمت های تلفنی و تماس های غیر مرتبط مربوط می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اقدامات توسعه ای که در ناوگان اورژانس البرز صورت گرفته است توضیح داد: با توجه به کمبودهای موجود، متوسط زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در عملیات های کلان شهر، شهر و جاده ای کاهش محسوسی داشته و برای رسیدن به زمان استاندارد احتیاج به ساخت پایگاه های جدید و مساعدت دستگاه هایی همچون فرمانداری ها، شهرداری ها، شوراها جهت فراهم کردن زیر ساخت های لازم از جمله تامین اعتبار، تخصیص زمین و نیز اختصاص خطوط ویژه عبور خودروهای امدادی در مسیرهای پرترافیک شهرها و جاده ها هستیم.

این مسئول بر ایجاد پد بالگرد استاندارد در محل های پر حادثه و استراتژیک نقاط شهری و جاده ای در استان تاکید نمود و اضافه نمود: با توجه به افتتاح پایگاه اورژانس هوایی در استان البرز که یکی از سه پایگاه فعال اورژانس هوایی در سطح کشور با بیش از 500 عملیات پروازی است، 60 نقطه جهت احداث پد فرود بالگرد در نقاط حادثه خیز و یا دور از مراکز درمانی در استان شناسایی شده که پیگیری ساخت و بهره برداری از پنج پد بالگرد اورژانس هوایی با همکاری بین بخشی ازجمله شهرداری کرج صورت گرفته است که البته احتیاج است نسبت به تامین و احداث پد بالگرد در شهرها و جاده ها اهتمام ویژه ای داشته باشیم تا در مواقع بحران بتوانیم از این امکان ویژه استان بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

کریم عدم وجود فضای اختصاصی جهت پایگاه اورژانس هوایی مستقل و آشیانه بالگرد را از دیگر مسائل امداد هوایی در البرز دانست و گفت: درصدد هستیم با همکاری دستگاه های مسئول در آینده نزدیک نسبت به ساخت و بهره برداری پایگاه اورژانس هوایی مستقل اقدام کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه نمود: در حالی که طی دو سال گذشته تعداد 30 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس البرز اختصاص یافته است، همچنان برای رسیدن به شاخص های کشوری احتیاج به اضافه کردن بهسازی و نوسازی آمبولانس های موجود وجود داریم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25144

به "کمبود 30 پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 30 پایگاه عملیاتی اورژانس در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید