گفت وگوی اشرف غنی با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات منطقه

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور افغانستان در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفت که زمان آن رسیده تا دو کشور ایران و آمریکا تنش ها را کاهش دهند.

گفت وگوی اشرف غنی با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات منطقه

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک تماس تلفنی درباره شرایط امنیتی منطقه، بویژه مسائل امنیتی اخیر بین آمریکا و ایران گفتگو کردند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای درباره این تماس گفت: دو طرف تاکید کردند که زمان آن فرا رسیده تا آمریکا و ایران در راستای تنش زدایی گام بردارند.

رئیس جمهور افغانستان پیش از این نیز در تماس با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا تصریح نموده بود که خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده نشود.

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن تاکید بر تنش زدایی در روابط منطقه ای و بین المللی گفته بود که امیدوار است حوادث اخیر در منطقه بر شرایط و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تأثیر منفی نگذارد.

عبدالله از آمریکا خواسته بود که از افزایش تنش ها جلوگیری کند و ابراز امیدواری نموده بود که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را به وسیله گفت وگو حل نمایند.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32484

به "گفت وگوی اشرف غنی با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی اشرف غنی با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید