یوفا برای مبارزه انتخاباتی ریاست فیفا از پلاتینی قطع امید نکرده است

به گزارش مهسان بلاگ، با وجود انتشار برخی گزارش ها درباره احتمال محروم شدن پلاتینی از حضور در رقابت انتخاباتی برای تصدی پست ریاست فیفا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا تأکید کرد رئیس یوفا هنوز می تواند در این رقابت شرکت کند.

یوفا برای مبارزه انتخاباتی ریاست فیفا از پلاتینی قطع امید نکرده است

به گزارش خبرنگاران، انفصال از خدمت 90 روزه میشل پلاتینی از سوی کمیته اخلاق فیفا سبب شده است تا شائبه عدم حضور رئیس یوفا در دوره بعدی انتخابات ریاست فیفا که ماه فوریه سال آینده برگزار می شود، شکل بگیرد. کمیته اخلاق فیفا اعلام کرده است که احتمال دارد مدت انفصال از خدمت پلاتینی برای رسیدگی به اتهاماتی که به او برای فساد اداری در فیفا نسبت داده می شود، 45 روز دیگر تمدید شود که در آن صورت او نخواهد توانست در انتخابات ریاست فیفا شرکت کند.

برخی از رسانه ها نگرانی از همین موضوع را دلیل اضافه شدن جانی اینفانتینو، دبیر کل یوفا به فهرست کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا دانسته اند، اما کارلو تاوکیو، رئیس فدارسیون فوتبال ایتالیا تأکید کرد که حمایت یوفا از کاندیداتوری اینفانتینو به معنای قطع امید کردن اتحادیه فوتبال اروپا از حضور پلاتینی در مبارزه انتخاباتی برای جانشینی سپ بلاتر نیست.

وی در این خصوص گفت: یوفا کاندیداتوری میشل پلاتینی را نادیده نگرفته است و این موضوع به رأی دادگاه داوری ورزش (CAS) بستگی دارد.

تاوکیو که در حاشیه مراسم افتتاحیه یک زمین تمرینی جدید برای تیم ملی ایتالیا با خبرنگاران صحبت می کرد، در ادامه به حمایت یوفا از کاندیداتوری اینفانتینو اشاره داشت و گفت: اینفانتینو؟ او هنوز جوان است، اما با سازوکار فوتبال آشناست. او شانس رسیدن به هدفش را دارد.

رقابت انتخاباتی میان کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا، شیخ سلمان بن ابراهیم، شاهزاده علی بن حسین، میشل پلاتینی، جانی اینفانتینو، موسیما گابریل (ملقب به توکیو) ، ژروم شامپانیه، دیوید نخید و موسی بلیتی بیست و ششم ماه فوریه سال 2016 (هفتم اسفند) برگزار خواهد شد و این در حالی است که زیکو، اسطوره و سرمربی پیشین تیم ملی برزیل که پیش از این برای دریافت جای سپ بلاتر ابراز تمایل کرده بود، از شرکت در مبارزه انتخاباتی فیفا انصراف داده است، چون تعداد فدراسیون ها و اتحادیه های حامی کاندیداتوری او به عدد پنج نمی رسد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30819

به "یوفا برای مبارزه انتخاباتی ریاست فیفا از پلاتینی قطع امید نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوفا برای مبارزه انتخاباتی ریاست فیفا از پلاتینی قطع امید نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید