یک مطالعه نشان می دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت اند

به گزارش مهسان بلاگ، امکان ندارد اینستاگرام را باز کنیم و یک عکس و پست sponsored را نبینیم. یک کالا و برند که توسط یک اینفلوئنسر تبلیغ می گردد و انگار نمی خواهد هیچ گاه متوقف گردد.

یک مطالعه نشان می دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت اند

خوشبختانه، یک مطالعه اخیر نشان می دهد میزان استقبال کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام از پست های sponsored کاهش پیدا نموده است. یعنی اینفلوئنسرها دارند محبوبیت و تاثیرگذاری خود را از دست می دهند یا حداقل مانند گذشته اثرگذار نیستند.

این مطالعه توسط موسسه تحقیقاتی Mobile Marketer در سال 2019 اجرا شده است. این موسسه با آنالیز تعداد لایک ها به نسبت تعداد فالورها (Engagement) به این نتیجه رسیده است.

طبق این تحقیق، در سال 2019 نرخ تعداد لایک ها به فالورها 2.4 درصد شده است در حالی که 3 سال پیش این نرخ 4 درصد بود. تنها این نرخ در سال 2019 با کاهش روبرو نشده است و پارامتر Engagement rates نیز کاهش یافته است.

به عنوان مثال، اینفلوئنسرهای مسافرتی به طور طبیعی دارای بالاترین نرخ Engagement بوده است. در سال 2019، این نرخ به 4.5 درصد رسیده است در حالی که در سال 2018 نزدیک به 8 درصد بود.

اینفلوئنسرها به دنبال پلتفرم های جدیدتری هستند

به نظر می رسد همه ما دیگر از دیدن این پست های تبلیغاتی اشباع شده ایم و حتی حساسیت خود را به افراد مشهور و اینفلوئنسر از دست دادیم. دوست نداریم آخر هفته عکس های طبیعت و فلان مکان گردشگری را لایک کنیم یا ببینیم چه فیلم و کتاب و نوشیدنی پیشنهاد شده است.

اما اگر شما یک اینفلوئنسر هستید؛ هنوز رویاهای شما انتها پیدا نکردند و می توانید اینفلوئنسر بزرگ تر و معروف تری شوید.

چون نتایج مطالعه اخیر موسسه Mobile Marketer نشان می دهد اینفلوئنسرهای با 10 هزار فالور دارای نرخ Engagement حدود 3.6 درصد هستند ولی اینفلوئنسرهای دارای 5 تا 10 هزار فالور از نرخ 6.3 درصد سود برده و بهتر از آن ها، اینفلوئنسرهای دارای 1 تا 5 هزار فالور هستند که نرخی 8.8 درصدی را به ثبت رساندند.

پیش بینی می گردد سلطه اینفلوئنسرها به تدریج بر اینستاگرام کاهش پیدا کند ولی انتها نمی پذیرد و آن ها سراغ پلتفرم های جدیدتری مانند تیک تاک می روند؛ پلتفرم اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه که خواستگاهش کشور چین است ولی دارد امریکایی ها را مسحور خود می نماید.

هم اکنون، تیک تاک با بیش از یک میلیارد کاربر که عمدتا نوجوان و جوان هستند؛ یکی از جولانگاه های اینفلوئنسرها است. هفته گذشته، گزارشی از کلاه برداری و اخازی چند صد دلاری اینفلوئنسرها از بچه ها و نوجوانان کم سن در تیک تاک منتشر کردیم.

منبع

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21391

به "یک مطالعه نشان می دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مطالعه نشان می دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید