11 فناوری جدید در فرودگاه ها برای راحت تر شدن سفر هوایی

به گزارش مهسان بلاگ، به تازگی شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها برای افزایش رفاه مسافران در سفر هوایی، در حال استفاده از امکانات رفاهی و فناوری های جدید هستند.

11 فناوری جدید در فرودگاه ها برای راحت تر شدن سفر هوایی

قطعا فراهم کردن امکانات لازم برای افزایش رفاه مسافران و کاهش اضطراب آن ها یکی از اصول مهمی است که باید مسئولان شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها به آن توجه ویژه ای داشته باشند. استفاده از امکانات جدید و بهره گیری از فناوری های نوین برای خرید بلیط هواپیما تا جایگاه های بسیار راحت برای خواب تا حدودی می تواند جهت دستیابی به این هدف و راحت تر کردن سفر هوایی را هموار کند.

اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص این امکانات و فناوری ها به دست آورید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه به بیان 11 مورد از فناوری هایی می پردازیم که به تازگی در فرودگاه های مدرن از آن ها استفاده می گردد و در حال گسترش یافتن هستند.

1. لاین های امنیتی هوشمند (یا هوشمندتر)

استفاده از این لاین ها که باعث صرفه جویی در زمان و کاهش استرس مسافران می گردد، به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است. بهره گیری از این لاین ها موجب افزایش سرعت انتقال بار مسافران به هواپیما و همچنین افزایش سرعت بازرسی مسافران و یافتن اشیای ممنوعه می گردد.

2. تحویل غذا و اجناس مختلف در فرودگاه ها

در صورت استفاده از این فناوری، غذا و اجناس مختلف در هر نقطه ای از فرودگاه به شما تحویل داده می گردد. به تازگی در فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک میزهایی ایجاد شده است که مسافران می توانند با حضور یافتن در کنار آن ها، غذای مورد علاقه خود را با استفاده از فناوری های جدید و بدون احتیاج به حضور انسان سفارش دهند. همچنین، در این فرودگاه دستگا هایی نصب شده که مشتریان با استفاده از آن ها می توانند کالاهای مورد احتیاج خود را بدون احتیاج به حضور فروشنده سفارش دهند.

در فرودگاه بین المللی بالتیمور واشینگتن و فرودگاه بین المللی سن دیگو خدماتی جدیدی ارائه می گردد که برای استفاده از آن ها تنها باید یک اپلیکیشن نصب کنید؛ از میان این اپلیکیشن ها می توان به Airport Sherpa و At Your Gate اشاره نمود که با استفاده از آن ها می توانید مواد غذایی و دیگر کالاهای مورد احتیاج خود را با تلفن همراه خریداری کنید و کالاهای خریداری شده در فرودگاه به شما تحویل داده می گردد.

3. اسکن صورت برای انجام مراحل مختلف

در آینده نزدیک تمام فرآیندهای قبل از پرواز مثل آنالیز چمدان ها و بارها، انجام اقدامات امنیتی و اخذ کارت پرواز تنها با اسکن صورت شما و یک نگاه جزئی به گذرنامه شما انجام می گردد.

4. فناوری های مورد استفاده برای یافتن چمدان های گم شده

گم شدن چمدان ها در فرودگاه یکی از مسائل بزرگ در حین سفر است؛ اما در آینده نزدیک با فناوری های جدیدی که به زودی ارائه می شوند، این مشکل تا حدود زیادی کاهش پیدا می نماید. از میان این فناوری ها می توان به ابزارهای بسیار کاربردی برای یافتن چمدان ها مثل برچسب های تشخیص دهنده هوشمند با فرکانس رادیویی (RFID) و اپلیکیش های ردیابی چمدان ها اشاره نمود. این فناوری ها از زمانی که بارها تحویل فرودگاه مبدا داده می گردد تا زمان تحویل بارها به فرودگاه مقصد، به کار گرفته می شوند.

5. استفاده از سیستم های روشنایی پیشرفته

در آینده ای نه چندان دور فرودگاه ها مجهز به سیستم های روشنایی پیشرفته ای می شوند که به مسافران یاری می نمایند، خودروی خود را در پارکینگ بزرگ فرودگاه به راحتی پیدا نمایند. علاوه براین، دستشویی فرودگاه ها هم مجهز به سیستم های پیشرفته ای می شوند؛ برای نمونه، سیستم هایی استفاده می گردد که نشان می دهد کدام دستشویی پر و کدام یک خالی است؛ همچنین، فناوری هایی به کار گرفته می گردد که به تیم نظافت اطلاع می دهد کدام یک از دستشویی ها احتیاجمند نظافت است.

6. پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتالی

همانطور که می دانید، امکان استفاده راحت از ارزهای دیجیتالی باعث افزایش محبوبیت روزافزون آن ها شده است. به تازگی در فرودگاه بین المللی بریزبن استرالیا، امکان پرداخت با ارزهای دیجیتالی فراهم شده است. همچنین، در فرودگاه اسخیپول آمستردام، کیوسک هایی برای تبادل ارز خارجی با بیت کوین، یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتالی فراهم شده است. این کار باعث می گردد گردشگران تنها در فرودگاه برای تبادل ارز مورد احتیاج خود کمی معطل شوند و پس به راحتی می توانند در همه جا از بیت کوین استفاده نمایند.

7. ایجاد فضاهایی برای خواب راحت و استراحت

قطعا زمانی که مسافران مدت زیادی در فرودگاه می مانند، خواب و استراحت کافی یکی از مهم ترین دغدغه های آن ها است. در سال های آینده در فرودگاه های بزرگ و مجهز جایگاه های راحت و فضاهایی تحت عنوان میکروهتل با امکانات رفاهی کافی ایجاد می شوند که مسافران می توانند با بهره گیری از آن ها خواب کافی و آرامش را در پایانه ها تجربه نمایند. از میان میکروهتل ها می توان به سوئیت های کوچک (Minute Suites)، اسلیپ باکس هتلز (Sleepbox Hotel) و یتل (Yotel) اشاره نمود که خستگی مسافران را به خوبی رفع می نمایند.

همچنین، برای اقامت های طولانی تر در فرودگاه ها مسافران می توانید از مراکز اقامتی که در مجاورت فرودگاه ها قرار دارند، استفاده نمایند.

8. تجهیز فرودگاه ها به امکانات رفاهی و بخش های جدید

به تازگی بخش هایی مانند فروشگاه های خواروبار فروشی با سرویس کامل، سینماها، مراکز سرگرمی و تجهیزات پزشکی در بسیاری از پایانه های حمل و نقل عمومی از جمله فرودگاه ها در حال ایجاد شدن است. در یکی از پایانه های جدید بین المللی فرودگاه بین المللی اینچئون در کره جنوبی، بخشی برای استفاده از فناوری های بصری سرگرم نماینده وجود دارد که به تازگی امکان استفاده از فناوری واقعیت مجازی در آن فراهم شده است. طبق گفته های مسئولان فرودگاه چانگی سنگاپور در مجتمع تفریحی تجاری 10 طبقه جول (Jewel) که در حال 2019 به طور کامل افتتاح خواهد شد، بلندترین آبشار مصنوعی جهان در فضای داخلی ایجاد خواهد شد.

9. افزایش استفاده از ربات ها

ربات ها در سال های اخیر کاربردهای زیادی پیدا نموده اند و در بسیاری از موارد می توانند به بشر یاری نمایند. در فرودگاه ها نیز ربات هایی که چند زبان مختلف را می دانند، می توانند مسافران را هدایت نمایند، به سوالات آن ها پاسخ دهند و حتی آن ها را سرگرم نمایند. همچنین، ربات هایی به کار گرفته خواهد شد که قابلیت تشخیص زباله های قابل بازیافت و جداسازی آن ها از یکدیگر را نیز دارند.

از دیگر ربات هایی که در فرودگاه ها استفاده می شوند، می توان به ربات های انتقال دهنده بارها، ربات های نظافت چی برای نظافت کف و ربات هایی که مسافران را به سمت امکانات و تجهیزات رفاهی و گیت ها هدایت می نمایند، اشاره نمود.

10. فناوری های برای اجاره و تحویل دریافت خودرو

مراحل مختلف اجاره کردن خودرو، یکی از کارهایی است که در سفر وقت زیادی از شما می گیرید؛ اما فناوری ها و خدمات نوین مانند سرویس Silvercar شرکت آئودی (تنها سرویس مبتنی بر اپلیکیشن شرکت خودروسازی آئودی برای اجاره خودرو) و سرویس های به اشتراک گذاری خودرو مانند Turo، به سادگی و به سرعت می توانید خودروی مورد نظر خود را بدون احتیاج به انجام مراحل وقت گیر گذشته، اجاره کنید. در آینده ای نه چندان دور شاهد استفاده از خودروهای خودران بدون احتیاج به راننده، تاکسی های پرنده و پهپاد مخصوص حمل مسافر در سیستم حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

11. افزایش سفر به فضا

اگر اخبار مربوط به فناوری را همواره دنبال می کنید، می دانید که رویای سفر به فضا در حال تبدیل شدن به واقعیت است. به همین دلیل فرودگاه ها در حال افزایش ایستگاه های فضایی خود هستند، تا سفر در سراسر اقیانوس ها یا حتی سفر به فضا ممکن گردد.

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: کجارو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12404

به "11 فناوری جدید در فرودگاه ها برای راحت تر شدن سفر هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 فناوری جدید در فرودگاه ها برای راحت تر شدن سفر هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید