11 هزار و 900 تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فاطمه خمسه روز سه شنبه در بازدید از تنها واحد فراوری بذر گندم دیم در استان اظهارداشت: سال جاری بیش از 11 هزار و 900 تن بذر گندم گواهی گردیده توزیع می گردد که از این میزان بذر فراوری گردیده 7600تن بذر گندم آبی و 4300 تن بذر گندم دیم است.

11 هزار و 900 تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می گردد

وی گفت : کار توزیع این بذرها بین گندم کاران استان با قیمت یارانه ای به زودی شروع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توزیع این بذرهای گواهی گردیده که دارای لیبل هستند میان کشاورزان استان شروع گردیده است.

خمسه اعلام کرد: بذرهای گواهی گردیده که در میان کشاورزان توزیع می گردد حدود 65 درصد بذور مورد احتیاج گندم کاران استان را شامل می گردد و مابقی آن نیز بذرهای خود مصرفی است که توسط کشاورزان تهیه گردیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در سال زراعی جاری بیش از 137 هزار هکتار از ارضی کشاورزی استان به زیرکشت گندم خواهد رفت که از این میزان 46 هزار هکتار هکتار گندم آبی و 91 هزار هکتار گندم دیم است.

وی اعلام کرد: گندم از محصولات استراتژیک کشاورزی است که با برنامه ریزی دولت در سال های اخیر در فراوری آن به خودکفایی رسیده ایم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1291

به "11 هزار و 900 تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار و 900 تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید