14740 واقعه تولد طی شش ماهه اول سال در کردستان ثبت شده است

به گزارش مهسان بلاگ، حسن صومی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارداشت: هفت هزار و 594 ولادت نوزاد پسر در نیمه نخست سال جاری در استان کردستان ثبت شده است که در این مدت بیشترین نام انتخاب شده برای نوزدان پسر به ترتیب شامل محمد، آیهان و آراد بوده است.

14740 واقعه تولد طی شش ماهه اول سال در کردستان ثبت شده است

وی تعداد ولادت ثبت شده نوزادان دختر در شش ماهه نخست سال جاری را نیز هفت هزار و 146 واقعه اعلام کرد و اضافه کرد: پر طرفدارترین نام هایی هم که برای دختران انتخاب شده به ترتیب آنیا، باران و سدنا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه میزان واقعه ولادت ثبت شده در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش پیدا نموده است، ادامه داد: در مقابل هر 100 ولادت نوزاد دختر، 106 ولادت نوزاد پسر در این استان ثبت شده که بیشترین آمار ولادت هم مربوط به شهرستان بانه است.

صومی با اشاره به اینکه کمترین ولادت ثبت شده هم مربوط به شهرستان بیجار است، یادآور شد: از مجموع ولادت های ثبت شده در استان 217 مورد دو قلوزایی، چهار مورد سه قلوزایی و یک مورد هم چهار قلوزایی بوده است.

وی در انتها سخنان خود اعلام کرد: در نیمه نخست سال جاری محمد و آنیا پرطرفدارترین نام انتخاب شده برای نوزادان پسر و دختر در استان بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2526

به "14740 واقعه تولد طی شش ماهه اول سال در کردستان ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14740 واقعه تولد طی شش ماهه اول سال در کردستان ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید