الزام شهرداری به ارائه صورتجلسه پرونده برج باغهای تا دو هفته

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، موضوع آنالیز استفساریه شهرداری تهران در خصوص معین تکلیف پرونده برج باغهای در دست اقدام در شهرداری تهران یکی از دستور جلسات شورای شهر تهران بود که با اعضای شورای شهر تهران در خصوص آن تصمیم گیری کردند.

الزام شهرداری به ارائه صورتجلسه پرونده برج باغهای تا دو هفته

علی اعطا، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تشریح این دستور خواهان خروج آن از دستور شد و گفت: زمانی که قانون برج باغ لغو شد، تعدادی پرونده در شهرداری تهران با همین موضوع در جریان بود که شهردار تهران در قالب استفساریه خواهان معین تکلیف آنها توسط شورای شهر تهران شد.

وی ادامه داد: اما به دلایلی من خواهان خروج این موضوع از دستور جلسه هستم چرا که آنچه به شورا ارائه شده است، حالت استفساریه نداشته و به حالت سوال و پاسخ نیست.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از طرفی دیگر ما هنوز نتوانسته ایم اطلاعات مورد احتیاج را از شهرداری دریافت کنیم. شهرداری می بایست کل پرونده های درجریان خود را به صورت صورتجلسه به شورای شهر تهران ارسال می کرد که هنوز این صورتجلسه دریافت نشده است.

اعطا تاکید نمود: در صورتی که اطلاعات به صورت کامل دریافت نگردد، محتمل است که به تدریج به این آمار افزوده گردد و با رای شورای شهر تهران به آن عملا راه برای افزوده شدن پرونده های دیگر باز می گردد. از این روی از اعضای شورای شهر تهران می خواهم که به آن رای ندهند.

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح حالت استفساریه ندارد و دوستان به حق خواهان خروج آن از دستور جلسه هستند.

زهرا نژاد بهرام اما در مخالفت با پیشنهاد خروج این دستور جلسه از دستور کار شورا گفت: ما 9 ماه پیش مصوبه برج باغ ها را لغو کردیم و سه ماه پس از آن شهرداری سوالی را در این خصوص پرسید.

وی با بیان اینکه برخی از این باغات در ظرف زمان معین حداقل پولی را واریز کردند و خودشان را صاحب حق می دانند گفت: در حدود 9 ماه است که بلاتکلیفی در این خصوص وجود داشته و تنها پرونده های بعدی به آنها اضافه شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: صورتجلسه ای را در شورا امضا کردیم که صراحتا پاسخ شهردار است و آن این است که اگر مالکی تا قبل از اول مهرماه سالجاری تمامی عوارض را پرداخت نموده باشد می تواند به کار خود ادامه دهد و پس از این زمان دیگر نمی تواند.

نژاد بهرام گفت: این موضوع هم سوال دارد و هم پاسخ و خواهش می کنم که آن را از دستور جلسه خارج نکنید.

افشین حبیب زاده در موافقت با پیشنهاد خروج از دستور گفت: برای تهیه پاسخ به این سوال احتیاج به اطلاعات است تا میزان و سایر شاخص های این باغات دیده گردد.

وی تاکید نمود: با رای موافق به این استفساریه در حالی که اطلاعات لازم وجود ندارد، بیم آن می رود تا زمینه ای برای از بین رفتن باغات بیشتری در تهران فراهم گردد.

زهرا صدراعظم نوری، به عنوان رئیس کمیسیون فرعی آنالیز کننده این طرح گفت: نکته خانم نژاد بهرام مبنی بر ضرورت در نظر دریافت ظرف زمانی کوتاه درست است و از طرفی نکات مورد توجه آقای اعطا نیز درست است.

وی گفت: با توجه به این مباحث مقرر شده بود تا 25 آذر ماه سالجاری شهرداری تهران صورتجلسه ای را به منظور معین کردن برج باغ های در جریان کار در شهر تهران ارائه کند که هنوز ارسال ننموده است و من این موضوع را به معاون معماری و شهرسازی شورای شهرداری تهران تذکر می دهم.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در بازدیدی که از رصدخانه تهران انجام شد، معین شد که 19 پروانه در زمانی که موضوع برج باغ ها لغو شده است، صادر شده است و باید مناطق بگویند که چگونه این کار اجرا شده است.

نوری گفت: الان ما نمیدانیم که آمار این باغات چیست اما زمان بیش از این نیز نمی توانیم به شهرداری برای ارائه آمار ها بدهیم لذا باید از شهرداری بخواهیم تا ظرف 2 روز آینده این اطلاعات را به شورا ارائه کند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در همین خصوص گفت: این اطلاعات طی دو روز گذشته به شورا ارسال شده است که گویا هنوز به دست اعضا نرسیده است.

محسن هاشمی در تشریح این دستور جلسه گفت: آقای افشانی این استفساریه را در تاریخ 3 مرداد سالجاری به شورا ارسال کرد و ما نیز آن را به دو کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری فرستادیم.

وی ادامه داد: رئیس این دو کمیسیون در پاسخ به هیئت رئیسه دو بند را گفتند که یکی ارائه اطلاعات توسط شهرداری تا 25 آذر ماه بود و دیگر به نظر کارشناسی بود که در خصوص پرونده ها ارائه شده بود.

وی گفت: بر اساس پیشنهاد کنونی به شهرداری دو هفته مهلت داده می گردد تا صورتجلسه ای را که توسط شهردار منطقه، معاون شهرسازی منطقه و رئیس اداره صدور پروانه در مناطق به امضا رسیده است به شورا ارائه کند که در نهایت این پیشنهاد مورد تائید نهاده شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4128

به "الزام شهرداری به ارائه صورتجلسه پرونده برج باغهای تا دو هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری به ارائه صورتجلسه پرونده برج باغهای تا دو هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید