انتقاد بخش خصوصی از چندگانگی تصمیم گیری و رانت

به گزارش مهسان بلاگ، نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی انتقاد خود را از چندگانگی تصمیم گیری و وجود رانت در کشور اعلام کردند.

انتقاد بخش خصوصی از چندگانگی تصمیم گیری و رانت

به گزارش خبرنگاران، اسلامی - عضو هیات مدیره اتحادیه صادرنمایندگان نفت، گاز و پتروشیمی - در نشستی که ظهر امروز برگزار گردید، با بیان این که اتحادیه در مورد رانتی که در جامعه در اختیار برخی قرار می گیرد مخالفت دارد، گفت: اتحادیه نه رانت می خواهد و نه موافق رانت است. تجارت و صادرات باید در شرایط مساوی انجام گردد. اگر قرار باشد یک عده از رانت استفاده نمایند و عده ای دیگر استفاده ننمایند عدالت برقرار نخواهد شد.

وی با اشاره به تعدد بخشنامه های دولتی، اظهار کرد:در مورد مسائل ارزی بخشنامه های مختلفی وجود دارد که بخشی از آنها با یکدیگر متضاد هستند و این موضوع باعث سردرگمی صادرنمایندگان گردیده است. امیدوارم با وحدت رویه مساله تقویت صادرات کشور به حرکت درآورد تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

لزوم وجود رگولاتوری برای کنترل حرج و مرج در کشور

در ادامه مراسم رفیعی فر - دبیر اتحادیه صادرنمایندگان نفت، گاز و پتروشیمی - با بیان این که به عدم وجود رگولاتوری در کشور کمتر توجه می گردد، گفت: در حال حاضر هرج و مرج اقتصادی در کشور وجود دارد و برای کنترل آن باید نهادی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: خواسته اتحادیه این است که هرگونه رانتی را در فرآورده ها بردارند، زیرا بخش خصوصی در شرایط مساوی می تواند بهتر عمل کند. وجود رانت به فراوری و صادرات اعضای اتحادیه صدمه می زند.

دبیر اتحادیه صادرنمایندگان نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر این که اجرای ناقص نهاد رگولاتوری اثربخش نیست، ادامه داد: برای اجرای صحیح نظام رگولاتوری باید از اساتید دانشگاه ها، نمایندگان سه قوه و نمایندگان بخش خصوصی و غیره یاری گرفت تا یک نهاد فراقوه ای و فراحکومتی ایجاد گردد.

از اتحادیه می خواهند دلار از سنا بگیرد و نیمایی پس دهد!

در ادامه احمد ابوترابی - عضو هیات مدیره اتحادیه صادرنمایندگان نفت، گاز و پتروشیمی - با بیان این که در این شرایط فشار زیادی روی واحدهای پایین دستی وجود دارد، گفت: یکی از مسائل ما برگشت ارز است. مشکل دوم این است که سقف را در بورس بازگذاشته اند و در حال حاضر با قیمت 3.5 برابر رقابت وجود دارد. در این شرایط فراورینماینده باید چه کار بکند؟ چرا دولتمردان این کار را با بخش خصوصی می نمایند؟

وی با تاکید بر این که بخش خصوصی باید بازوی دولت باشد، اضافه کرد: سوال ما از وزیر نفت این است که مگر می گردد ارز خود را از سنا گرفت و دلار نیما داد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرنمایندگان نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: طی این مدت 30 بخشنامه صادر نموده اند که 16 عدد آن باطل گردیده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1712

به "انتقاد بخش خصوصی از چندگانگی تصمیم گیری و رانت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد بخش خصوصی از چندگانگی تصمیم گیری و رانت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید