بریمانلو هفتمین مدال آور جهانی تاریخ جودو، دلچسب ترین برنز جهان

به گزارش مهسان بلاگ، محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن 73- کیلوگرم ایران که با 6پیروزی و یک شکست صاحب مدال برنز رقابت های جهانی 2018 باکو شد هفتمین مدال آور تاریخ جودوی ایران لقب گرفت.

بریمانلو هفتمین مدال آور جهانی تاریخ جودو، دلچسب ترین برنز جهان

به گزارش خبرنگاران ، محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن 73- کیلوگرم ایران که با 6 پیروزی و یک شکست صاحب مدال برنز رقابت های جهانی 2018 باکو شد، هفتمین مدال آور تاریخ جودوی ایران لقب گرفت. محمد بریمانلو دارنده مدال برنز بازی های آسیایی بعد از درخشش در رقابت های جهانی 2018 و کسب نشان برنز جهانی در این رویداد معتبر به صورت رسمی هفتمین مدال آور تاریخ جودوی ایران در جهان لقب گرفت. مدالی ارزشمند که بواقع جان و روح تازه ای به این رشته رزمی بخشید. رشته ای که تا قبل از بازی های آسیایی اندونزی شرایط نابسامانی در عرصه بین المللی داشت و به جز اتکا به درخشش تک ستاره های خود خیلی حرفی برای گفتن در جهان نداشت. اما بعد از بازی های آسیایی گویی روح تازه ای در کالبد این رشته دمیده گردیده است. زیرا کسب مدال برنز بریمانلو در بازی های آسیایی و بلافاصله بعد از آن در رقابت های جهانی 2018 باکو نویدبخش و بیانگر مسیری امیدوار کننده و روشن پیش روی این رشته است. بریمانلو در رقابت های جهانی باکو ابتدا مقابل کیم چول وانگ از کره شمالی، ایشن امانوف از قرقیزستان، تامی ماکیاس از سوئد، ایلیان پاتکوویچ از مولداوی و لاشا شاداتوشیلی از گرجستان پیروز گردیده بود و اتفاقی شگفت انگیز را در این دوره از مسابقات برای جودوی ایران رقم زد. ملی پوش کشورمان اما در مبارزه نیمه نهایی خود برابر آن چان گریم از کره جنوبی که برای او حکم فینالیست شدن را داشت، بازی را واگذار کرد تا برای کسب نشان برنز نگاهش به گروه بازنده ها باشد. جودوکار شایسته کشورمان با همان اقتداری که در مبارزات قبلی خود داشت با کسب پیروزی در دیدار رده بندی برابر اودبایار بولدباتار نماینده مغولستان به مدال برنز رقابت های جهانی رسید تا اتفاقی تاریخی را با این مدال ارزشمند جهانی برای جودوی ایران ترسیم کند.

اوج کار نماینده شایسته جودوی ایران در مبارزات وزن منهای 73 کیلوگرم، برتری مقابل حریف گرجستانی بود. جودوکاری عنوان دار با رنکینگ 6 جهان که مدال طلای المپیک 2016 شاخص ترین مدالش بود. این گرجستانی تنها 13 ثانیه برابر بریمانلو دوام آورد و با ضربه فنی بازنده تاتامی را ترک کرد و در گروه بازنده ها هم به مغولستان باخت و از دست یابی به مدال بازماند. این هفتمین مدال کسب گردیده جودو در تاریخ رقابت های جهانی است. پیش از بریمانلو ، آرش میراسماعیلی دو طلا و دو برنز، محمود میران و سعید ملایی هم هر کدام یک برنز برای جودوی ایران در رقابتهای جهانی کسب نموده بودند.

5، 390

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1625

به "بریمانلو هفتمین مدال آور جهانی تاریخ جودو، دلچسب ترین برنز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریمانلو هفتمین مدال آور جهانی تاریخ جودو، دلچسب ترین برنز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید