دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد؛ جای نقد کارشناسانه مد و لباس در رسانه ها خالی است

به گزارش مهسان بلاگ، حمید قبادی گفت:موضوع مد و لباس باید بیش از پیش به صورت کارشناسانه آنالیز گردد چراکه هم اکنون جای نقد در رسانه ها خالی است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد؛ جای نقد کارشناسانه مد و لباس در رسانه ها خالی است

به گزارش خبرنگار ، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته در یکی از برنامه های تلویزیون شرکت کرد که نقدها فراوانی به عملکرد این کارگروه شد.

قبادی در صحبت ها و موقعیت های مختلف به اهمیت رسانه در موضوع مد و لباس کشور اشاره نموده است از این رو درباره نقدهای که رسانه ها نسبت به کارگروه مد و لباس و عملکرد قبادی دارند و اهمیت موضوع روزنامه نگاری مد (فشن ژورنالیسم) با این فعال عرصه مد و لباس مصاحبه کردیم.

قبادی با اشاره به اهمیت رسانه در دنیا نوین گفت: معتقدم که ارتباط با رسانه یک فرصت جدی است چرا که نقد یاری می نماید موضوع مد نظر ما یعنی مد و لباس بیش از گذشته دیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه یک رکن فعالیت های مد و لباس است، گفت: برآورد من این است که بخش اعظمی از موفقیت های نسبی حوزه مد و لباس به همت رسانه ها برمی شود از این رو ساماندهی مد و لباس از رسانه ها استقبال می نماید و ارتباط تشکیلاتی و استراتژیکی با رسانه ها دارد.

قبادی با بیان اینکه کارگروه با اقداماتی که پیش رو دارد و با رویداد های تخصصی مانند جشنواره مد و رسانه، می تواند میان دستگاه های مختلف ارتباط برقرار کند،گفت: مگر ما می توانیم به رسانه توجه نکنیم با این پیش فرض که معتقدیم، دیده شدن منوط به رسانه است. با وجود این صحبت ها معتقدم که از نگاه کارشناسان، نقد جدی به رسانه ها و موضوع روزنامه نگاری مُد وارد است چرا که جای خالی نقد به مد و لباس در رسانه ها احساس می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه ما در حوزه مد و لباس به آنالیز های دقیق تر احتیاج داریم،گفت: یکی از دلایل این اتفاق، نو پا بودن موضوع کارگروه مد و لباس و ارتباط آن با رسانه است. مد و لباس برنامه 10 ساله دارد و هنوز میان رسانه ها جا نیفتاده است.

بی دقتی در طراحی لباس بچه ها بیداد می نماید

وی در ادامه به موضوع تبلیغات رسانه ای اشاره نمود و گفت: کارگروه مد و لباس اصلا نگاه تبلیغاتی در فعالیت رسانه ای ندارد و ما موضوع شخصی نداریم که از رسانه ها برای تبلیغات استفاده کنیم. مد و لباس یک قانون، مسئله، چالش و احتیاج جدی جامعه است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت:رسانه به عموم مردم تعلق دارد و اگر بحثی در حوزه رسانه و روزنامه نگاری مُد مطرح می کنیم، در چارچوب اشاره شده است. رسانه کارکرد های مختلفی مانند، مصاحبه، گزارش، خبر و ... دارند. همه این کارکرد ها باید در طبقه بندی خاصی در زمان و موضوع معین به اجرا در آید. هر چقدر ما به این موضوعات حرفه ای نگاه کنیم، به پیشرفت مد و لباس یاری می کنیم و اگر با این نگاه به رسانه جلو برویم حتما شاهد نقد های حرفه ای خواهیم بود.

قبادی در ادامه عملکرد رسانه ملی در حوزه مد و لباس را خوب ارزیابی کرد و گفت: معتقدم که رسانه ملی در حوزه مد و لباس به خوبی کار نموده است. گرچه می شود بیش از این در رسانه ملی موضوع مد و لباس را آنالیز کنیم حتی می توانیم حضور جدی تری در حوزه برنامه سازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در طراحی یا آموزش استفاده از لباس در رسانه ها مشکل اساسی وجود دارد، گفت: این موضوع فردی نیست. ما می دانیم در فصول مختلف باید چه لباسی بپوشیم، اما ارتباط بصری و کیفی که می تواند در لباس مورد توجه قرار بگیرد، هیچگاه دغدغه اصلی ما نبوده است. بسیاری از مسائل بد پوشیِ ما به دلیل ضعف در ارتباط بصری و کیفی لباس است. خیلی از اوقات مردم آگاهی کافی از این موضوع را ندارند.

قبادی در انتها گفت: ممکن است در فصلی مانند تابستان، لباسی بپوشیم که ظاهرش مناسب است، اما وقتی از آن استفاده می کنیم، متوجه اثرات منفی آن بر روی زیست انسان می شویم. این موضوعات و آگاهی از چگونگی پوشش، مستلزم آموزش است. ما باید ابعاد پوشش را به عنوان یک مسئله ملی آنالیز کنیم، نه مسئله فانتزی؛ ما وقتی شعار جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان را از کودکی خوب بپوشیم، انتخاب می کنیم، یعنی این که مد و لباس پیش از این که در شکل مورد توجه باشد، در اندیشه انسان اهمیت دارد. بنابراین مد و لباس موضوعی است که ابعاد گوناگون دارد و این ابعاد باید در رسانه ها به عنوان یک مسئله مهم اجتماعی مطرح شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4306

به "دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد؛ جای نقد کارشناسانه مد و لباس در رسانه ها خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد؛ جای نقد کارشناسانه مد و لباس در رسانه ها خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید