درمان معده درد با 15 روش فوری - قسمت اول

به گزارش مهسان بلاگ، فرقی نمی کند که معده درد یا شکم درد داشته باشید. از حالت تهوع گرفته تا سوزش سر دل و سندروم روده تحریک پذیر و هر بیماری دیگر مربوط به معده، اغلب با درمان های خانگی و به صورت طبیعی تسکین می یابند. در این مقاله قصد داریم تا درمان معده درد با 15 روش فوری را به شما آموزش دهیم.

درمان معده درد با 15 روش فوری - قسمت اول

درمان معده درد با چای رووبیوس

همانطور که می دانید، مسائل معده تا حد زیادی تحت تاثیر رژیم غذایی و غذاهایی که می خوریم، قرار دارند. چای رووبیوس با توجه به سطح بالایی از فلاونوئیدها باعث کاهش و درمان ناراحتی های معده می گردد. این چای به بهبود اسهال، حالت تهوع، ناراحتی معده، سوء هاضمه و به کاهش التهاب یاری می نماید. اگر کودک شما از کولیک رنج می برد، چای رووبیوس ماده ای فوق العاده برای تسکین درد کولیک است.

نوشابه

جالب است بدانید نوشابه در از بین بردن ناراحتی معده موثر است. بی کربنات سدیم موجود در نوشابه به از بین بردن ریفلاکس اسید، سوزش سر دل و زخم معده یاری می نماید. فراوری بیش از حد اسید معده از مصرف غذاهای تند، خوردن بیش از حد الکل، استرس و عوامل دیگر به وجود می آید و موجب بازگشت اسید به مری، ریفلاکس و سوزش معده می گردد. اگر این اتفاق دائم رخ دهد می تواند به دیواره های روده آسیب رسانده و منجر به سرطان گردد. اسیدیته اغلب همراه با مسائل دیگر مانند حالت تهوع، صرع، نفخ و یا استفراغ همراه است. نوشابه می تواند این اسید را خنثی کند.

درمان معده درد با دمنوش زنجبیل

زنجبیل به تسکین دهنده سیستم گوارش معروف است. بر اساس مطالعات زنجبیل اسید معده را مسدود نموده و باکتری های معده را سرکوب می نماید. برای ساختن دمنوش زنجبیلی، دو فنجان آب جوش را با چند تکه ریشه زنجبیل دم کنید. در حالت ایده آل، بهتر است 20 دقیقه قبل از ناهار یا شام دمنوش زنجبیل بنوشید.

میوه پاپایا

پاپایا میوه ای است با درخت بومی مناطق حاره ای قاره آمریکا که اکنون در بسیاری از مناطق حاره ای از جمله هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین کشت می گردد. اگر زیاد دچار نفخ می شوید پاپایا بخورید. پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم غذا یاری نموده و مانع از تشکیل گاز در معده می گردد.

بیشتر بدانید:

درمان های خانگی برای مسائل معده و روده

روش های کاهش نفخ شکم

برگ نعناع

برگ های نعناع دارای ماده ای به نام منتول هستند. ساختن دمنوشی با برگ های نعناع درمانی موثر برای پریشانی های گوارشی است. این گیاه به کاهش انقباضات معده و روده یاری می نماید و باعث تسکین تهوع و درد معده می گردد. آب نبات نعناع یا جویدن برگ های آن به خصوص برای کاهش احساس تهوع موثر است.

سرکه سیب

سرکه سیب، به طرز شگفت انگیزی برای درمان طیف گسترده ای از مسائل گوارشی موثر است. نوشیدن یک قاشق چای خوری سرکه سیب و یک لیوان آب می تواند به سرعت سوزش سر دل را تسکین دهد. سرکه سیب هم چنین حاوی تعدادی از اسید های مهم و سالم است.

چای بابونه

چای بابونه ایده آل است نه تنها برای تسکین درد معده، بلکه برای آرام کردن اعصاب هم عالی است. چون یک معده عصبی هم به درد معده منجر می گردد. چای بابونه خواب آور است. پیشنهاد می دهیم این چای را قبل از خواب دم نموده و بنوشید. مقداری لیمو عطر و طعم بی نظیری به این چای می دهد.

لیمو ترش و زنجبیل

به خواص زنجبیل و فواید آن برای معده اشاره کردیم. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که عملکرد سیستم ایمنی سالم و هضم را بهبود می بخشد. ترکیب لیمو و زنجبیل یکی از بهترین روش های طبیعی برای مبارزه با آنفولانزا و بیماری های ناحیه شکم است.

مقداری زنجبیل داخل آبمیوه گیری ریخته و آب آن را بگیرید. آب لیمو ترش و آب زنجبیل را با مقدار آب مخلوط نموده و بنوشید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2139

به "درمان معده درد با 15 روش فوری - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان معده درد با 15 روش فوری - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید