قطارهای قم به مشهد ضریب اشغال 98 درصدی دارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محسن اعتماد بعد از ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: یکی از مزیت‌های شهر مقدس قم در حقیقت قرار گرفتن ایستگاه راه آهن در مرکز شهر است و شرایط در کمتر شهری دیده می‌شود.

قطارهای قم به مشهد ضریب اشغال 98 درصدی دارد

وی با اشاره به تعداد مسافر جابجا شده از طریق راه آهن قم اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال جاری 576 هزار نفر از طریق راه آهن قم سفر کردند که این آمار نشان است افزایش بیش از 31 درصدی دارد.

مدیرکل راه آهن استان قم بیان داشت: میزان کالای تخلیه شده از طریق راه آهن قم در چهار ماه نخست سال گذشته 27 هزار و 190 تن بوده است که در چهار ماه نخست سال جاری این میزان به 32 هزار و 450 تن افزایش یافته که افزایش 19 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته چهار میلیون و 200 تن کیلومتر بار و امسال نیز 8 میلیون تن کیلومتر بار از طریق ریل راه آهن قم جابجا شده که در مجموع سالانه 19 میلیون تن بار از طریق خط راه آهن قم جابه‌جا می‌شود.

اعتماد عنوان کرد: عملیات زیرسازی اتصال ریلی اداره گمرک قم به ایستگاه گار 93 میلیارد ریال هزینه دارد که این پروژه در حال تکمیل شدن است و امیدواریم در هفته دولت سال جاری به اتمام برسد.

وی بیان داشت: اداره کل گمرک استان قم متعهد شده است که سالانه دو میلیون تن بار را از مسیر جاده‌ای به مسیر ریلی انتقال دهد.

انتقال سیلوی قم به ایستگاه قطار ساوه

مدیرکل راه آهن قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: انتقال سیلوی قم به ایستگاه قطار ساوه از دیگر طرح‌هایی است که راه آهن قم با اعتبار بیش از 180 میلیارد ریال آن را در دستور کار قرار داده و بر اساس آنچه که اداره کل غله و خدمات بازرگانی اعلام نموده سالانه یک میلیون 800 هزار تن بار می‌توان از طریق ریل جابه‌جا کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن قم پیشرفت 60 درصدی زیرساخت‌ها را داشته‌ایم، گفت: برای اتمام این پروژه بیش از 270 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت بهره‌برداری سالانه سه میلیون تن بار از این منطقه به نقاط مختلف کشور از طریق راه‌آهن جابه‌جا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هر روز چهار راه قطار از قم به تهران و به عکس مسافران را جابه‌جا می‌کند، افزود: این قطارها با هزینه 4 هزار تومانی در طی مدت 2 ساعت مسافران را از مرکز شهر قم به مرکز شهر تهران منتقل می‌کنند.

اعتماد ادامه داد: تعداد رام‌های قطار تهران و قم روزانه 6 رام بوده که به دلیل کاهش مسافر تعداد رام‌ها نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر روز سه رام قطار مسافری کوپه‌ای از قم به مشهد مسافران را جابه جا می‌کند، افزود: این قطارها بیش از 98 درصد ضریب اشغال دارند و در این مسیر با استقبال خوب مسافران مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: قطارهای ملایر، کرمانشاه و اراک که به مقصد مشهد حرکت می‌کنند از تاریخ 15 مرداد از ایستگاه محمدیه به ایستگاه مرکزی شهر انتقال یافتند تا مسافران راحت‌تر بتوانند از خدمات قطار بهره‌مند شوند.

انتقاد از وضعیت نامناسب مسیر ایستگاه محمدیه

مدیرکل راه آهن استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت نامناسب مسیر ایستگاه محمدیه ابراز داشت: این ایستگاه که 20 کیلومتر خارج از شهر مقدس قم واقع است به دلیل آنکه مسیر آن باریک بوده و جاده پر خطر و حادثه سازی است موجب نارضایتی مردم شده و امیدواریم اداره کل حمل و نقل جاده‌ای برای اصلاح این مسیر اقدامات لازم را صورت دهد.

وی همچنین عنوان کرد: در ایستگاه محمدیه طرح‌هایی از جمله احداث سکوی دوم و نمازخانه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا شده است که امیدواریم در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

اعتماد عنوان کرد: پروژه ادامه مسیر ایستگاه محمدیه به سمت روستای شورآباد به طول 15 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال آغاز شده است و امیدواریم این طرح نیز به زودی و در ماه‌های آینده به اتمام برسد.

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به طرح توسعه ساختمان ایستگاه مرکزی قم بیان داشت: ساختمان ایستگاه مرکزی قم با اعتبار 60 میلیارد ریال بهسازی خواهد شد و همچنین احداث زیرگذر برای ریل راه آهن در مسیر بلوار کارگر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 154

به "قطارهای قم به مشهد ضریب اشغال 98 درصدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطارهای قم به مشهد ضریب اشغال 98 درصدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید