نسخه نجات بخش کشور در دست افرادیست که با افکار عمومی کار می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی وکیلی بعد ازظهر سه شنبه با حضور در مراسم تجلیل از خبرنگاران طی سخنانی گفت: نباید مطالبه جامعه خبرنگاری سختی کار باشد، چرا که ابتدا باید منزلت خبرنگاری و اصل شغل خبرنگاری به رسمیت شناخته گردد.

نسخه نجات بخش کشور در دست افرادیست که با افکار عمومی کار می نمایند

وکیلی در ادامه اضافه کرد: ما در مجلس از ابتدا 2 مطالبه از دولت داشتیم، ابتدا لایحه نظام صنفی برای مصونیت خبرنگار و نسبت خبرنگار با کارفرما و مجموعه این بایدها از دولت خواسته گشت اما ویرایشی که از این لایحه به دولت رفته بود، متفاوت با مطالبات مجلس بود.

وی با اشاره به اینکه به خوبی نقص قانون مطبوعات را متوجه است گفت: هیات نظارت بر مطبوعات جمعی است که به نمایندگی از کل حاکمیت برای نظارت بر مطبوعات فعالیت می نماید، ما یک نشریه را لغو امتیاز کردیم، اما صاحب نشریه ها از طریق یک قاضی حکم هیات مطبوعات را وتو کرد و ما در خصوص تخلفات دیگر این نشریه اجازه نظارت نداریم، چرا که مجوز نشریه جدید را ما نداده ایم و لذا از ابتدا از دولت لایحه اصلاح قانون مطبوعات را خواسته ایم.

وکیلی با بیان اینکه اگر ما در مجلس طرح بدهیم، به احتمال قوی شورای نگهبان به استناد ماده 75 آن را برمی گرداند اضافه کرد: به همین دلیل منتظر دولت بوده ایم و تا 15 مرداد به دولت فرصت داده بودیم و تا هفته آینده منتظر دولت می مانیم که اگر لایحه داد چه بهتر و اگر نداد خود مجلس طرح را آماده دارد و ارائه می دهد. جایگاه خبرنگار، مصونیت او، تعریف خبرنگار و ... در این طرح پیش بینی گشته است و امیدواریم دولت مانند بقیه کارها ما را دق نداده و این لایحه را بدهد.

مشکل کنونی کشور ایران اقتصادی نیست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در حال حاضر همه قبول داریم که وضع مملکت خوب نیست، اما در چرایی آن و میزان خوب نبودن وضع مملکت با هم اختلاف داریم و دولت آقای روحانی به رغم همه اشکالاتی که دارد در چرایی وضع موجود، سهمی کم تر از 10 درصد دارد، اما سهم این دولت در ناتوانی از برون رفت کشور از وضع کنونی بالای 50 درصد است، دولت امروز به عنوان قوه مجریه سهمی بالای 50 درصد در خروج کشور از بحران دارد. وی گفت: این که برای وضع موجود چه کنیم و چرا هر نسخه ای می پیچیم پاسخ منفی می دهد، این نسخه ها به نظر من ایرادی ندارد، عیب این جا است، که ما نمی دانیم مشکل کنونی کشور ایران اقتصادی نیست، ما همچنان در حال صدور نفت، تردد کشتی ها، بازگشتن پول ها و ... داریم، مشکل امروز کشور ما سیاسی است، امروز به هر دلیل ذهنیت عمومی ملت ایران منفی گشته است و هر نسخه ای در این ذهنیت بپیچید باز می گردد.

رسانه نباید سبب نشر اکاذیب باگشت

وکیلی بیان داشت: شرایط ایران از نظر بحران به جایی رسیده که با مساله محوری حل نمی گردد، امروز نسخه نجات بخش را به جای اقتصاددان ها باید افرادی بنویسند که با افکار عمومی در ارتباط هستند. وی گفت: ما به نام شفافیت به جان یکدیگر افتادیم و با بزرگ نمایی به ملت می گوییم، صدر تا ذیل این کشور را فساد گرفته است، در این شرایط هم ملت صدر تا ذیل کشور را فاسد دانسته و با بی عدالتی مخالفت می نماید و همواره مشغول این هستیم که خیانت توسط مسئولین به ملت را القا کنیم، به این دلیل سنگ روی سنگ نمی ماند، این حوزه رسانه و وظیفه رسانه است، تشویش اذهان عمومی رسالت رسانه است، باید رسانه اذهان مردم را به منظور جمع کردن حواس عموم تشویش کند، اما رسانه نباید نشر اکاذیب کند.

وکیلی بیان داشت: شفاف سازی می توانست میوه لذتبخش سفره فضای مجازی باگشت، اما داریم با نشر اکاذیب این میوه را مسموم می کنیم، چون اشاعه دروغ در این فضا به سلب اعتماد ملت از دولت می گردد. وی با بیان اینکه یک سال است که به پسر من اتهام مدیرعاملی فلان شرکت را می زنند و یکی از اصحاب رسانه برای ایجاد شفافیت اقدامی ننموده است، بیان داشت: دو مشکل در مقابله با فساد است، گاه یک موضوع فرعی ایجاد می نمایند، ذهن مردم را به آن موضوع منحرف نمایند، دومین موضوع این است که مقابله با فساد را خودی و غیرخودی می نمایند.

وکیلی با اشاره به اینکه من موافق استیضاح بودم، اما ناراحت گشتم برخی افراد آقای پزشکیان را به مسلخ آقای ربیعی بردند و بگم بگم برای دختر وی راه انداختند گفت: وی را خراب می نمایند که دخترش در فلان شرکت ماهی 4 میلیون تومان حقوق می گیرد، این حاصل خودی و ناخودی کردن مقابله با فساد است و باز چند روز پیش یکی از همکاران ما که حقوقدان است، اعلام نموده 9 میلیارد دلار گم گشته است و حالا می گوید که خبرنگار این طور نوشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز اشتهای مردم ایران برای خبر منفی زیاد گشته است و خبر منفی اول اعتبار دولت را زیر سوال برد و تکذیبیه کمکی نمی نماید و امروز باید اهالی رسانه به وظیفه خود به خوبی عمل نمایند، امروز نگران نه تنها جمهوری اسلامی که ایران هستیم، بدانید اگر اوضاع به هم بخورد و صندلی کشیده گردد، این صندلی زیر پای کس دیگری نمی ماند و من معتقدم مسئولین باید فکری برای کارآمدی کند، اما نباید از نقش تاریخی خود غافل گشته و فردا شرمنده شویم، تیزی صراحت را جایگزین ملاحظات کنیم اما جلوی نشر اکاذیب را بگیریم.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 262

به "نسخه نجات بخش کشور در دست افرادیست که با افکار عمومی کار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نجات بخش کشور در دست افرادیست که با افکار عمومی کار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید