پیشنهادتشکیل صندوق مشترک برای توسعه روابط ایران وبلغارستان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس بلغارستان با یادآوری اینکه ایران و بلغارستان سوابق تاریخی مشترک بسیاری دارند و گفته شده بلغارستان از نژاد آریایی است، گفت: هم اکنون زمینه خوبی برای بهره مندی ایران از تکنولوژی بلغارستان وجود دارد، ضمن اینکه شرکت های این کشور می توانند در ایران فعال شوند.

پیشنهادتشکیل صندوق مشترک برای توسعه روابط ایران وبلغارستان

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در گذشته پیشنهادی برای ایجاد صندوق مشترک در جهت حمایت از فراوری دو کشور مطرح شده بود که باید عملیاتی گردد. همچنین بخش خصوصی ایران می تواند در حوزه صنایع سنگین به بلغارستان یاری کند.

لاریجانی در خاتمه بر کوشش ایران برای پایبندی به برجام تاکید نمود.

ایران و بلغارستان می توانند از راه گردشگری گردش مالی خوبی داشته باشند

رئیس مجلس بلغارستان ضمن یادآوری سوابق یک قرن روابط دیپلماتیک بین ایران و بلغارستان خواهان تعمیق و ارتقای روابط بین دو کشور شد.

وی اضافه کرد: به عنوان رئیس پارلمان این کشور تمایل دارم شما را برای بازدید از پارلمان بلغارستان دعوت کنم.

رئیس مجلس بلغارستان با یادآوری اینکه برقراری ارتباط با ایران در اولویت برنامه های اتحادیه اروپا قرار گرفته است، تاکید نمود: ما به دنبال بهره مندی استفاده از ظرفیت کریدور حمل و نقل ایران هستیم، همچنین برقراری روابط تجاری بین دو کشور ازاهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از پتانسیل گردشگری موجب رونق گردش مالی دو کشور می گردد، تاکید نمود که بلغارستان به دنبال اتصال به خلیج فارس است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2078

به "پیشنهادتشکیل صندوق مشترک برای توسعه روابط ایران وبلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادتشکیل صندوق مشترک برای توسعه روابط ایران وبلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید