افزایش 2 برابری ضریب تأثیر نشریه مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش مهسان بلاگ، ضریب تأثیر (IF) نشریه بین المللی مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان در آخرین گزارش پایگاه بین المللی web of science journal list (wos) تا 2 برابر افزایش یافت.

افزایش 2 برابری ضریب تأثیر نشریه مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در آخرین گزارش منتشر شده از طریق پایگاه بین المللی web of science journal list (wos)، ضریب تأثیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) دانشگاه صنعتی اصفهان، از 0.689 در سال 2019 با بیش از دو برابر افزایش به 1.405 در سال 2020 رسیده است.

احمدرضا بیشه ور، سردبیر مجله بین المللی مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان (JAFM) با اعلام این خبرگفت: درآخرین گزارش پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus)، بجز افزایش دوبرابری ضریب تأثیر این مجله، چارک کیفی این نشریه هم در دو زیرگروه از حوزه مهندسی شامل: مهندسی مکانیک و مکانیک مواد و هم در زیر گروه فیزیک ماده چگال در حوزه فیزیک و ستاره شناسی به Q2 ارتقا پیدا کرده است.

پیشه ور درخصوص میزان مقالات منتشره در این مجله اضافه کرد: سالانه حدود 800 تا 900 مقاله برای انتشار به این نشریه ارسال می شود که از این تعداد 150 مقاله دریافتی از سراسر جهان از جمله قاره های امریکا، اروپا، افریقا و آسیا و صرفاً بر مبنای استاندارد های علمی در این مجله معتبر بین المللی منتشر می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که 23 تن از دانشمندان سرشناس جهان عضو هیئت تحریریه این نشریه معتبر بین المللی هستند، شرح داد: بیش از یک هزار و 500 دانشمند از سراسر جهان هم در بررسی و داوری مقالات این نشریه همکاری می کنند.

وی در خاتمه اضافه کرد: کلیه فرآیند های دریافت مقاله، داوری و اعلام نتایج این مجله به صورت اینترنتی بوده و در نهایت مجله در دو قالب اینترنتی و چاپ فیزیکی منتشر می شود.

گفتنی است، نشریه بین المللی مکانیک سیالات کاربردی (JAFM) ازسال 1384 با تأکید بر تحقیقات کاربردی در زمینه های مختلف علمی و فناوری در حوزه مهندسی مکانیک سیالات فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1391 در لیست مجلات نمایه ISI قرار گرفت.

این مجله بین المللی با نام Journal of Applied Fluid Mechanics (JAFM) در حوزه مکانیک سیالات کاربردی، به صاحب امتیازی انجمن فیزیک ایران و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان به سردبیری دکتر احمدرضا پیشه ور و مدیر مسئولی دکتر ابراهیم شیرانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و به زبان انگلیسی به جامعه علمی جهان عرضه می شود.

همچنین این نشریه معتبر بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1399 هم پیروز به کسب نام مجله برتر ISI از سوی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شود.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91093

به "افزایش 2 برابری ضریب تأثیر نشریه مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری ضریب تأثیر نشریه مکانیک سیالات کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید